ارزش‌های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ‌نهادینه شود
کد خبر: 1370766
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

ارزش‌های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ‌نهادینه شود

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان بر انتقال ارزش‌های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه میان نسل جوان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمد سلیمانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان شب گذشته، 14 بهمن در دیدار نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان با نماینده ولی فقیه گفت: شهدا صاحبان اصلی انقلاب بوده و نقش تأثیرگذار آنان در راه پیروزی نظام اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی و سایر عرصه‌ها بر کسی پوشیده نیست.
وی با تأکید بر انتقال ارزش‌های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه میان نسل جوان، افزود: امروزه نیز نظام از وجود فرزندان شهدا و ایثارگران بیش از پیش بهره برده و آنان همواره در راه پاسداری از انقلاب مؤثرترین نقش را دارند.
سلیمانی با تأکید بر تکریم و پاسداشت خانواده‌های ایثارگران و شهدا اعلام کرد: شهدا نگین درخشان موزه انقلاب هستند.
وی با بیان اینکه فضیلت زنده نگه‌داشتن نام شهیدان کمتر از شهادت نیست بر سرکشی از خانواده‌های شهدا و رفع موانع و مشکلات موجود برسر راه این قشر تأکید کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران منشأ خیر و برکت در جامعه هستند، افزود: رابطه خانواده شهدا با این نظام رابطه‌ای مستحکم است و این عزیزان ضامن بقای انقلاب اسلامی به‌شمار می‌روند.
وی دهه فجر را فرصت مغتنمی برای انتقال دستاوردهای نظام و همچنین فداکاری شهدا و ایثارگران در جامعه عنوان کرد و افزود: آشنایی نسل جوان جامعه با رشادت‌های شهدا و همچنین اهداف انقلاب و چگونگی تداوم آن ضرورتی انکارناپذیر است که باید همواره مورد توجه باشد.
موحد امان‌اللهی، معاون فرماندار سنندج نیز در این نشست عزت و آسایش امروز کشور را مرهون خون پاک شهدا دانست و اعلام کرد: به برکت خون ریخته شده جوانان این مرز و بوم است که امروز ایران اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی جایگاه خود را یافته و حرف برای گفتن دارد.
وی در پایان یادآور شد: امروز کشور ما به الگویی مؤثر در منطقه تبدیل شده به‌گونه‌ای که آری یا نه گفتن ایران اسلامی در تمامی معادلات سیاسی تأثیر‌گذار است.

captcha