نصب آیات و روایات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در سطح شهر قم
کد خبر: 1375486
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵
استاندار قم تأکید کرد:

نصب آیات و روایات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در سطح شهر قم

گروه فعالیت‌های قرآنی: صالحی‌منش با تأکید بر نصب آیات و روایات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در قالب‌هایی زیبا در سطح شهر قم گفت: انجام امور ترویجی و فرهنگی متناسب با حال و هوای قم باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش دیشب، 26 بهمن در جمع اعضای ستاد برگزاری همایش علی بن جعفر(ع) و آل صادق(ع) با بیان اینکه سازمان اوقاف مجموعه و نهادی مهم در کشور به شمار می‌روند گفت: جمع‌آوری و حفظ آثار بجا مانده از اهل بیت(ع) و نیز خدمات و برکاتی آن بزرگواران داشته‌اند وظیفه مهمی است که بر دوش اوقاف گذاشته شده است.

وی افزود: در مورد فعالیت‌های قرآنی نیز سازمان اوقاف نقش برجسته‌ای دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله تاکید فراوانی دارند؛ ایشان تنها شخصیتی هستند که فرهنگ قرآن را به طور صحیح در کشور احیا کرده‌اند و این امر را پس از رسیدن به منصب رهبری در دستور کار قرار دادند ضمن اینکه برای نخستین بار، قراء مصری در زمان رهبری ایشان وارد ایران شدند.

استاندار قم با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان اوقاف در حوزه قرآن بسیار خوب بوده است گفت: امامزادگان فراوانی در قم مدفون هستند که اطلاع‌رسانی در مورد همه آنها همتی بلند می‌طلبد زیرا لازم است معرفی جدی از آنها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: قم دارای ویژگی‌های منحصر به فردی در سطح کشور است و سالانه بیش از 20 میلیون نفر زائر و مسافر به آن وارد می‌شوند ضمن اینکه خصوصیات بین‌المللی و مذهبی آن نیز زبان‌زد خاص و عام است.

صالحی‌منش با تأکید بر نصب آیات و روایات پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در قالب‌هایی زیبا در سطح شهر قم گفت: انجام امور ترویجی و فرهنگی متناسب با حال و هوای قم باید در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه در زمینه اسکان زائران هم نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌ها هستیم.

استاندار قم با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم می‌تواند اماکن اسکان موقت را در کنار بقاع متبرکه احداث کند گفت: این امر موجب بهینه‌سازی ظرفیت‌ها و امکان استفاده بیشتر از پتانسیل زائران خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری همایش علی بن جعفر(ع) و آل صادق(ع) اشاره و ابراز کرد: امام ششم در کتب شیعی بیشتری نقش را دارند و ایشان را موسس مکتب جعفری می‌نامند؛ بسیاری از احادیث در مباحث فقهی، اصولی و کلامی از ایشان صادر شده و شاگردان فراوانی را هم تربیت کردند.

صالحی‌منش با اشاره به تعاریفی که حتی مخالفان امام صادق(ع) از ایشان دارند گفت: کتاب «الامام الصادق و المذاهب الاربعه» از اسد حیدر در سه جلد منتشر شده که هر جلد از آن حدود 600 صفحه است و مباحثی غنی و سرشار از تتبع و کاوش دارد.

وی افزود: همانگونه که از نام کتاب پیداست وجهه عمده‌تر آن به تحلیل مکتب فقهی و علمی و نیز تفسیری امام صادق(ع) در ارتباط با مذاهب چهارگانه اهل سنت و پیشوایان مذاهب اربعه اختصاص دارد.

استاندار قم با تأکید بر اینکه همایش مذکور باید از نظر محتوا غنی باشد تصریح کرد: مقالات ارائه شده باید دارای کاربرد علمی و علمی نیز باشند و بهره‌برداری خوبی از آن صورت بگیرد.، لازم است این مقالات در قالب کتابی چاپ و ماندگار شوند.

یادآوری می‌شود که در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم و رئیس همایش علی بن جعفر(ع) و آل صادق(ع) گزارشی از روند برگزاری این همایش ارائه کرد.

captcha