لزوم توجه به جایگاه زنان در محیط‌ های اداری
کد خبر: 1397837
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

لزوم توجه به جایگاه زنان در محیط‌ های اداری

گروه اجتماعی: برخی مشکلات موجود در محیط‌های اداری ناشی از عدم توجه به جایگاه زنان است، که اگر به این موضوع توجه ویژه‌ای شود از محیط اداری سالم برخوردار خواهیم شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، وجه‌الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی عصر روز گذشته، 31 فروردین در مراسم جشنواره فرهنگی زنان نام‌آور در استان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و تقارن این ایام با تولد امام خمینی(ره) گفت: حضرت زهرا(س) مادر نمونه ائمه اطهار(ع) است که زنان ما باید با تبعیت از ایشان تمام برنامه‌های زندگی‌شان را تنظیم کنند.



وی با اشاره به اینکه نقش زنان در زندگی جامعه بشری و ادامه انقلاب اسلامی فراموش شدنی نیست، اظهار کرد: نقش حضرت زهرا(س) در همسرداری و تربیت فرزندان به‌گونه‌ای بود که با گذشت 1400 سال هنوز یاد آن‌ها در جامعه و میان مردم زنده مانده و شایسته‌ترین، بهترین و شریف‌ترین انسان‌ها هستند.



استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نقش حضرت زینب(س) در کربلا را نمی‌توان هیچ‌‌گاه فراموش کرد، افزود: مادران و همسران شهدا و جانبازان نیز با تبعیت از این بانوی بزرگوار و حضرت زهرا(س) باعث افتخار جامعه اسلامی شدند که اگر حمایت و هدایت آن‌ها نبود پیروزی ما امکان نداشت.



خدمتگزار بیان کرد: اگر مادران شهدا در طول 8 سال دفاع مقدس فرزندان خود را به میدان‌های جنگ نمی‌فرستادند ما امروز انقلاب نداشتیم و آسایش و آرامش امروز را مدیون این فداکاری‌ها هستیم.



وی بروز برخی از مشکلات در خانواده‌ها را عدم آگاهی اعضای خانواده از جایگاهشان دانست و عنوان کرد: در هر جایی که به نقش مادر و تأثیر آن در جامعه بها دادیم بهترین بهره‌ها را گرفتیم؛ چرا که آسایش و آرامش در خانه را مادر رقم می‌زند.



استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در محیط‌ های اداری نیز باید به جایگاه زنان توجه کرد، گفت: برخی مشکلات موجود در محیط‌های اداری ناشی از عدم توجه به این جایگاه است که اگر به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم از محیط اداری سالم برخورداریم.



خدمتگزار ادامه داد: هر یک از ما در جامعه وظیفه‌ای را بر عهده داریم که با یک تعامل بسیار خوب برآیندی شایسته برای زندگی اجتماعی سالم را فراهم کنیم.



وی وظیفه اصلی مادران را تربیت فرزندان در زمینه باورهای دینی و آموزه‌های اسلامی برشمرد و گفت: بنابراین نقش و تأثیری که یک فرزند در جامعه می‌تواند داشته باشد به نحوه رفتار و تربیت مادر بستگی دارد.



استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نیمی از افراد جامعه را زنان تشکیل داده‌اند، اظهار کرد: بیش از 48.5 درصد دانش‌آموزان دختر و بیش از 44.7 درصد دانشجویان دختر و بیش از 50 درصد در رشته‌های تخصصی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند که این اعداد و ارقام نشان‌دهنده توان بالا زنان در زمینه‌های مختلف است.



خدمتگزار گفت: نقش زنان در تربیت فرزندانی صاحب‌نظر و وفادار به نظام و پشتیبانی از دوست فراموش شدنی نیست و امید است که زندگی تک تک خانواده‌ها از انسجام بیشتری بهره‌مند شوند.

captcha