مراسم احیای نیمه شعبان در بقاع متبرکه قم برگزار می‌شود
کد خبر: 1416079
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳

مراسم احیای نیمه شعبان در بقاع متبرکه قم برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف قم با بیان اینکه ۹۵ بقعه امامزاده در قم دارای صحن و سرا هستند، گفت: از این تعداد ۳۶ بقعه متبرکه در مسیرهای منتهی به قم واقع شده‏‌‏ است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌ از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم دوشنبه شب، 19 خرداد در نشست ستاد تسهیلات زائران استان قم ‏ویژه نیمه شعبان، گفت: در تمام بقاع متبرکه‏‌‏ای که نوروز امسال برنامه‏‌‏های ویژه‏‌‏ در آن‌ها برگزار شده‏‌‏ بود، برنامه‏‌‏های خاص نیمه شعبان نیز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برنامه‏‌‏های فرهنگی و نیز اسکان مسافران در بقاع متبرکه در دستور کار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم قرار دارد.

شیری گفت: در مناطقی همچون آستان مقدس امامزاده جعفر زواریون در مسیر اراک، بقعه متبرکه امامزاده عبدالله قلعه چم و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) جعفریه هم که گاهی اوقات تا 30 هزار زائر را در خود جای می‏‌‏دهند برنامه‏‌‏های ویژه‏‌‏ای خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف قم با بیان اینکه 300 نفر از کارکنان این اداره‌کل در نیمه شعبان امسال بسیج می‌شوند، گفت: در تمام بقاع متبرکه‏‌‏ای که نوروز امسال برنامه‏‌‏های ویژه‏‌‏ در آن‌ها برگزار شده‏‌‏ بود، برنامه‏‌‏های خاص نیمه شعبان نیز خواهیم داشت.

شیری ادامه داد: از نیروی انتظامی به‌ویژه پلیس راه می‏‌‏خواهیم در مدیریت امنیت و کنترل جمعیت در اماکن متبرکه و مسیرهای منتهی به آن‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

وی در پایان گفت:‎ قم در مجموعه مهندسی اهل بیت(ع) دارای جایگاه ویژه‏‌‏ای است و ائمه اطهار(ع) امید زیادی به قم داشته‏‌‏اند.

captcha