لزوم توجه به راه‌اندازی اشتغال‌های خانگی برای کمک به معیشت مردم
کد خبر: 1456214
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
انواری تأکید کرد:

لزوم توجه به راه‌اندازی اشتغال‌های خانگی برای کمک به معیشت مردم

گروه اجتماعی: سرپرست کمیته امداد کشور بر لزوم توجه به راه‌اندازی اشتغال‌های خانگی برای کمک به معیشت مردم تأکید کرد و گفت: خراسان جنوبی در زمینه تولید فرش ظرفیت بسیار خوبی دارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حسین انواری، سرپرست کمیته امداد کشور امروز، نهم مهرماه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پراکندگی جمعیت در خراسان جنوبی، راه‌اندازی اشتغال‌های خانگی برای کمک به معیشت مردم را بسیار کارساز و درآمدزا دانست و گفت: یکی از محورهای اصلی کار ما استعدادیابی است و درکنار کمک‌های نقدی، استعدادیابی و کمک فکری به مددجویان در حکم باقیات صالحات است.



وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه تولید فرش ظرفیت بسیار خوبی دارد، بیان کرد: درحال حاضر 30 درصد فرش کشور توسط هنرمندان خراسان جنوبی تولید می‌شود.



سرپرست کمیته امداد کشور با بیان اینکه در سال جاری در کمیته امداد استان سه هزار و 300 طرح در راستای اشتغال را پیش‌بینی کردیم، افزود: بهترین شیوه دستگیری و کمک به محرومان، ایجاد فرصت تحصیل و اشتغال است که با جدیت دنبال می‌شود.



انواری با اشاره به اینکه 20 درصد جمعیت خراسان جنوبی را دانشجویان تشکیل می‌دهند، یاد‌‌آور شد: داشتن این قشر دانشجو ظرفیت بسیار خوبی برای استان است که مسئولان باید تلاش کنند که از این ظرفیت استفاده و نیازمندی‌های آن‌ها را تأمین کنند.



وی با اشاره به اینکه وجود معادن مختلف در این استان ظرفیت مناسبی است که کمیته امداد تلاش می‌کند روی این بخش اقدامات مؤثری انجام دهد، عنوان کرد: چنانچه دولت اعتبارات مورد نیاز حتی به‌صورت قرض در اختیار کمیته امداد امام(ره) قرار دهد ما آمادگی ایجاد اشتغال‌های گروهی و مبارزه وسیع با بیکاری را داریم.



وجه‌الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان با مشکل کمبود بارندگی وخشکسالی مواجه هستیم گفت: ظرفیت‌های استان در زمینه‌های معدنی و ذخایر طبیعی بسیار زیاد است و متأسفانه به دلیل نبود صنایع فراوری، این منابع به استان‌های دیگر صادر می‌شود و امیدواریم با توجه به این بخش مشکل اشتغال در استان را حل کنیم.



وی اظهار کرد: بانک‌ها سهم بزرگی در زمینه اشتغال پایدار برعهده دارند و در جلسه‌ای که اخیراً با بانک‌ها داشتیم بسیاری از مسائل موجود را بررسی کرده‌ایم.



استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: وجود مرز مشترک با افغانستان و بازارچه‌های مرزی می‌تواند به عنوان یک بازار مصرف و فروش مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

captcha