مصادیق خانواده متعالی در سبک زندگی اسلامی بررسی شود
کد خبر: 1458546
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶

مصادیق خانواده متعالی در سبک زندگی اسلامی بررسی شود

گروه اجتماعی: مسئول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با تأکید بر بررسی مصادیق خانواده متعالی در سبک زندگی اسلامی گفت: تعیین و ترویج سبک درست می‌تواند به تحکیم پایه‌های خانواده ایرانی منجر شود.


حجت‌الاسلام محمدرضا توکلی، مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، از برگزاری طرح ابرار با همکاری روحانیان و طلاب در پایگاه‌های مقاومت بسیج استان خبر داد و گفت: اسلام ناب امروزی در کشور به برکت انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) است که به صورت فراگیر زمینه‌ساز بیداری اسلامی در جهان شده است.



وی ادامه داد: در آیات قرآن کریم نیز الگو و روش زندگی صحیح به خوبی برای بشریت تبیین شده و باید با انتخاب الگوهای صحیح سبک زندگی خود را در مسیر درست انتخاب کنیم.



معرفی الگوهای درست در انتخاب سبک زندگی



مسئول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی ترویج سبک زندگی امام(ره) در میان نسل جوان را از اهداف این طرح دانست و افزود: معرفی الگوها و شاخص‌سازی آنها در میان نسل جوان تا حد زیادی می‌تواند سبک زندگی را به ائمه(ع) بزرگوار نزدیک کند.



توکلی با بیان اینکه متأسفانه سبک زندگی مردم و بنیان خانواده ایرانی مورد هجوم تفکر و ارزش‌های غربی قرار گرفته است، افزود: نوع و روش سبک زندگی در بنیان خانواده‌ها بسیار تأثیرگذار است از این‌رو تعیین و ترویج سبک درست می‌تواند به تحکیم پایه‌های خانواده ایرانی منجر شود.



وی با اشاره به اینکه الگوی سبک زندگی اسلامی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب بیان شده در راستای مصون ماندن جامعه ایرانی از چالش‌هایی است که دنیای غرب ایجاد کرده است، گفت: با توجه به الگوهای ارائه شده در دین اسلام هرچه فرد از نظر سبک زندگی به سبک زندگی اسلامی و ائمه اطهار و قرآن نزدیک‌تر باشد؛ فرد موفق‌تری در جامعه محسوب می‌شود.



مسئول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی معرفی سبک زندگی امام خمینی به نسل جوان را یکی از اقدامات مهم در راستای نهادینه‌شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه بیان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح یکی از نواقص موجود در جامعه در زمینه الگوسازی و شاخص‌سازی برای جوانان دانشجو و طلبه برطرف شود.



مهمترین مشکل سبک زندگی غربی خودمحوری و منفعت پرستی است



توکلی مهمترین مشکل سبک زندگی غربی را خود محوری و منفعت پرستی دانست و یادآور شد: امام خمینی از بزرگانی هستند که زندگیشان رنگ و بوی خدایی و زندگی اهل بیت(ع) را به خود گرفته و کسانی که با این بزرگوار آشنایی دارند چه در داخل و چه در خارج معتقد هستند سبک زندگی ایشان در انطباق کامل با اسلام بوده و بهترین روش زندگی است.



وی اصل ولایت فقیه را میراث ارزشمند امام راحل دانست و گفت: زندگی امروز جامعه ایرانی بیش از آنکه نشان دهنده هویت آن باشد متأثر از فضاسازی‌های رسانه های غربی است که الگوی زندگی دنیای غرب را تبلیغ می‌کنند.

captcha