لزوم توجه به بخش کودکان در برنامه‌های توسعه کشور
کد خبر: 1458550
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳

لزوم توجه به بخش کودکان در برنامه‌های توسعه کشور

گروه اجتماعی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی لزوم توجه به بخش کودکان در برنامه‌های توسعه کشور را خواستار شد و گفت: باید به کودکان به عنوان سرمایه‌های ملی توجه شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی عصر دیروز، 16 مهر در نشست صمیمی استاندار خراسان جنوبی با اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: کانون براساس رسالت خود وظیفه فراهم‌ کردن شرایط لازم برای رشد و پرورش استعدادهای ادبی، فرهنگی و هنری کودکان براساس عقاید مذهبی را بر عهده دارد.



وی ادامه داد: در راستای این وظیفه شرکت کودکان در جشنواره‌های مختلف و آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاخر ادبی، فرهنگی و هنری کشور و آثارشان شکل می‌گیرد.



مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی دیگر از رسالت‌های کانون ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان مناطق روستایی است، ادامه داد: در حال حاضر چهار کتابخانه سیار روستایی در سطح استان فعالیت داشته و به کودکان روستایی خدمات ارائه می‌دهند.



صمدی از فعالیت 12 مرکز فرهنگی  ـهنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خبر داد و افزود: همچنین دو شهرستان خوسف و زیرکوه فاقد این مراکز هستند که امید است در آینده‌ای نزدیک این فضاها در این شهرستان‌ها نیز ایجاد شود.



وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 20 هزار کودک و نوجوان عضو کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هستند، افزود: همچنین 4 هزار و 900 کودک روستایی از خدمات ارائه شده توسط کتابخانه‌های سیار روستایی کانون بهره‌مند می‌شوند.



مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه محور اصلی فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است، یادآور شد: امسال 40 فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اجرا شده است.



صمدی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی دارای یک کتابخانه سیار شهری است که در پنج محله بیرجند به کودکان خدمات ارائه می‌دهد.



وی با بیان این‌که باید به کودکان به عنوان سرمایه‌های ملی توجه شود، تصریح کرد: در برنامه‌های توسعه کشور باید به بخش کودکان توجه ویژه‌ای شود.



صمدی یکی از مشکلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی را کمبود نیروی انسانی دانست و یادآور شد: همچنین نبود مجتمع فرهنگی ـ هنری کودکان در استان با توجه به تصویب ساخت این مجتمع در سفرهای رئیس جمهور گذشته کشور یکی دیگر از مشکلات این کانون است.

captcha