ارائه آموزش قرآن به روش اشاره ويژه ناشنوايان در مصر
کد خبر: 1501649
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۹

ارائه آموزش قرآن به روش اشاره ويژه ناشنوايان در مصر

گروه بين‌الملل: رئيس انجمن «الصفا» و سرپرست مركز ناشنوايان مصر از وجود 335 حافظ قرآن ناشنوا وارائه آموزش علوم قرآنی به روش اشاره در اين مركز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) و به نقل از روزنامه«الشرق الاوسط» چاپ مصر، «نبيل الربيع» رئيس جمعيت مذكور و استاد زبان اشاره كه مسئول برنامه‌های حفظ قرآن كريم در قاهره است، با اعلام اين خبر گفت: اعضای اين مركز بهزيستی در كنار برنامه حفظ قرآن در كلاس‌های تفسير، فقه و حديث نيز كه با زبان اشاره برگزار می‌شود، شركت می‌كنند.
وی تاكيد كرد: 335 تن از ناشنوايان اين مركز با حفظ تعدادی از سوره‌های قرآن در شش ماهه گذشته با تحمل سختی‌های بسيار، موفق به حفظ اين سوره‌ها شدند.
نبيل‌الربيع همچنين تصريح كرد: مدرسان قرآن در آغاز كار با مشكلات زيادی مواجه شدند؛ چراكه پس از ترجمه لفظی آيات بايد آن‌ها را تفسير می‌كردند تا بتوانند مقصود آيات را درك كنند و بعد، متن آيه را به زبان اشاره تبديل می‌كردند.
وی افزود: در حين برگزاری كلاس‌های حفظ قرآن، حالت روحی و روانی ناشنوايان را مشاهده می‌كرديم كه چطور با شنيدن آيات تغيير می‌كنند و چگونه مشتاق بودند كه به همراه معلم خود تعاليم دين اسلام را ياد بگيرند و با سوالات مكرر از معلم خود درباره معانی كلمات علاقه‌مند به تفسير آيات بودند. اين حالت نشان‌دهنده توانايی آن‌ها برای يادگيری و حفظ آيات بود.
رئيس انجمن ناشنوايان مصر همچنين گفت: اين انجمن در طول هفته، نشست‌های دينی و فرهنگی متعددی برگزار می‌كند كه با پرسش و پاسخ همراه است و بعضا مسائل فقهی نيز مطرح می‌شود كه با مراجعه به علمای الازهر و رجال دينی، به آن‌ها پاسخ داده‌ می‌شود.
captcha