ويژه‌نامه حج در پايگاه اطلاع‌رسانی تبيان بارگذاری شد
کد خبر: 2433895
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۷

ويژه‌نامه حج در پايگاه اطلاع‌رسانی تبيان بارگذاری شد

گروه فضای مجازی: ويژه‌نامه حج به همت بخش اخلاق و عرفان اسلامی در پايگاه اطلاع‌رسانی تبيان بارگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، ويژه‌نامه حج به همت بخش اخلاق و عرفان اسلامی با بخش‌هايی همچون كليپ‌ها، نواهنگ‌ها، تصاوير ويژه، موبايل اسلامی، قفسه، مقالات، از شوق پرواز و عارفانه‌های سبز در پايگاه اطلاع‌رسانی تبيان منتشر شد.
بخش موبايل اسلامی شامل محصولات ويژه مشتركين ايرانسل و پيامك‌های ويژه حج و بخش قفسه شامل كتابخانه حج است.
بخش مقالات اين ويژه‌نامه شاهل سرفصل‌هايی همچون چند درس مهم از نماز اول ذی‌الحجه، ذی‌الحجه ماه ولايت، مشاهدات يك طلبه از سرزمين وحی، فرصت سنگباران شيطان، كامل‌ترين اظهار بندگی، بايدها و نبايدهای اين سفر چند روزه، قصد رسيدن به خدا، ترس از حج، نكاتی كه حاجيان بايد به آنها دقت كنند!، راز زيارت خانه خدا، فضيلت و بركات شگفت دهه اول ذی الحجه، بركات مادی و دنيوی سفر حج، راه صد ساله را يك ماهه برويم و دعا و نماز در كنار اين ستون فضيلت دارد، است.
اشك‌های وداع با خانه خدا، حج تشنه ترت می‌كند، سفر به سرزمين خاطره‌ها، تا حياط خلوت خدا و لبيك ای خدای خوب من از سر فصل‌های بخش «از شوق پرواز» و می‌روی تا در حريم كعبه بينی روی دوست، يا رسول الله به سوی خود مرا راهی نما، كام من ديدن كعبه است به كامم برسان، خانه اميد بندگان، سفر عشق و حاجی ناجی از سرفصل‌های بخش «عارفانه‌های سبز» به شمار می‌رود.
از ويژه‌نامه‌های پيشين اين بخش می‌توان به حريم ملكوتی، احرام عشق، سرزمين عشق، مشق بندگی و پرواز به ديار عاشقی اشاره كرد.
ويژه‌نامه حج به همت بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبيان و از سوی فاطمه محمدی‌بيده تهيه و تنظيم شده است. همچنين فرحناز قمصری طراحی و گرافيست اين ويژه‌نامه را برعهده دارد.
در بخشی از مقاله راز زيارت خانه خدا آمده است: راز طواف خانه خدا، عبادت و بندگی است و اين بندگی جز در سايه ولايت محقق نمی‌شود. حجی كه در ثواب آن می‌گويند: تمامی گناهان بخشيده می‌شود مانند روزی كه از مادر متولد شده، در ارتباط با حجی است كه در آن نه تنها اعمال ظاهری حج از قربانی كردن و رمی جمرات و ... مورد توجه است بلكه انسانيت آدمی نيز شكوفا شده و به منصه ظهور می‌رسد. به همين دليل است كه حرمت مومن را بالاتر از كعبه می‌دانند: «ابراهيم بن عمر از امام صادق (عليه السلام) نقل می‌كند كه فرمود: حرمت مۆمن از كعبه بزرگتر است. الخصال / ترجمه جعفرى/ ج‏1/ 47 ). از اين روست كه علی(ع) را به كعبه تشبيه نموده‌اند، حضرت رسول اكرم(ص) فرموده‌اند: مثَل على عليه السّلام در بين شما مانند كعبه مستور يا مشهور است كه نگاه كردن به آن عبادت و طواف آن حج واجب است.( آينه يقين (ترجمه كشف اليقين) / 316 )
captcha