راهيابی فيلم كوتاه «انار ميوه بهشت است» از کردستان به جشنواره منار صوفيه
کد خبر: 2608592
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹

راهيابی فيلم كوتاه «انار ميوه بهشت است» از کردستان به جشنواره منار صوفيه

گروه هنر: رئيس حوزه هنری كردستان از راهيابی فيلم «انار ميوه بهشت است» با مضمونی دينی ـ اجتماعی به نويسندگی و كارگردانی تيمور قادری به جشنواره منار صوفيه خبر داد.

امين مرادی، رئيس حوزه هنری كردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كردستان، با اشاره به اينكه فيلم كوتاه انار ميوه بهشت است ساخته تيمور قادری به جشنواره منار راه يافت، اظهار كرد: جشنواره منار صوفيه با شركت فيلم‌هايی از كشورهای شمال آفريقا و خاورميانه دی‌ماه 92 در صوفيه بلغارستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به حضور موفق فيلمسازان كردستانی در جشنواره‌های مختلف داخلی و بين‌المللی افزود: در راستای حمايت از توليد آثار مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، اجتماعی، سياسی و اقتصادی پس از تأييد شورای نظارت و ارزيابی اعلام آمادگی كرد.
رئيس حوزه هنری كردستان اعلام كرد: خوشبختانه توليدات حوزه هنری استان كردستان در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی حضوری پررنگ و چشمگير داشته و همواره جز برترين‌های جشنواره‌ها بوده‌اند.
وی عنوان كرد: اين فيلم پيش از اين ضمن حضور در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی از جمله جشنواره بين‌المللی فيلم رويش، جايزه بهترين فيلم كوتاه بيست و پنجمين جشنواره فيلم كودك اصفهان و گنجشك طلا جايزه بهترين كارگردانی بين‌المللی فيلم كودك رانيه عراق و .... را به‌دست آورده است.
مرادی يادآور شد: پيش از اين نيز سه اثر توليدی حوزه هنری استان از اين كارگردان جوان كردستانی موفق به حضور در جشنواره فيلم جهان اسلام كه به مناسبت سی‌امين سالگرد تأسيس دانشگاه بين‌المللی آزاد اسلامی مالزی كه از 29 شهريور تا اول مهر‌ماه در كوالالامپور برگزار شد، شده بود.
captcha