توسعه آئین‌های معنوی، گسترش و تقویت فرهنگ اسلامی است
کد خبر: 2623572
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
صحرائیان:

توسعه آئین‌های معنوی، گسترش و تقویت فرهنگ اسلامی است

گروه اجتماعی: رئیس شرکت توزیع برق منطقه‌ای شیراز با تأکید بر لزوم توسعه آئین معنوی طبخ بزرگترین آش نذری دنیا گفت: توسعه این مراسم‌های معنوی در واقع گسترش و تقویت فرهنگ اسلامی و اعتقادی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سیدمحمد حسن صحرائیان، رئیس شرکت توزیع برق منطقه‌ای شیراز شب گذشته، 29 آذر در حاشیه بازدید از طبخ بزرگترین آش نذری دنیا که در بوستان خلدبرین شیراز انجام شد، با بیان اینکه امروزه با تهاجم فرهنگی دشمنان مواجه هستیم، گفت: 20 سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند که با خطر تهاجم فرهنگی مواجه هستیم و اگر آن زمان برخی شک داشتند، امروزه تمام مردم به این قضیه اعتراف دارند.
وی با بیان اینکه جهت مقابله با تهاجم فرهنگی، باید اقدامات فرهنگی انجام شود، به طبخ بزرگترین آش نذری دنیا در شیراز اشاره کرد و افزود: این کاری که هر سال به ابتکار گروه فرهنگی ـ مذهبی امام هادی(ع) به‌مناسبت 28 صفر انجام می‌دهد، دقیقاً یک اقدام فرهنگی و معنوی بسیار اثرگذار در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است.
صحرائیان با تأکید بر لزوم توسعه چنین اقدامات فرهنگی ـ معنوی عنوان کرد: این مراسم معنوی کاملاً معنوی و آمیخته با عشق و علاقه‌مندی و حالات معنوی است لذا هرچه ما تلاش کنیم که این برنامه پایدارتر بماند و به عنوان یکی از سنت‌های دوران انقلاب ثبت شود، بسیار ارزشمند و اثرگذار است.
وی با تأکید بر اینکه توسعه این مراسم‌های معنوی در واقع گسترش و تقویت فرهنگ اسلامی و اعتقادی است، گفت:  نباید به این آئین معنوی تنها به عنوان یک مراسم آشپزی نگاه کنیم بلکه این مراسم کاملاً فرهنگی است و باید تثبیت شود و به عنوان یک یادگار ماندگار انقلاب و سنت حسنه پایدار بماند.
رئیس شرکت توزیع برق منطقه‌ای شیراز عنوان کرد: سال گذشته پیشنهاد دادیم که اگر یک مکان ثابت در اختیار این گروه قرار گیرد، تا هزینه‌های اولیه برپایی این بساط را هر ساله نداشته باشند، ممکن است استقبال مردم گسترده‌تر شود و هر سال چنین مراسم معنوی چندین نوبت و در یک مکان ثابت انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر چنین اقدامی صورت گیرد، متولیان این کار می‌توانند خدمات دیگری ارائه دهند که‌ به‌صورت ثابت و مستمر ادامه دارد و تبدیل به درخت تنومندی می‌شود که می‌تواند آثار زیادی داشته باشد.

captcha