طبخ آش نذری ۸۰ تنی جلوه‌ای از تکریم شعائر دینی است
کد خبر: 2623576
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
آیت‌الله دستغیب:

طبخ آش نذری ۸۰ تنی جلوه‌ای از تکریم شعائر دینی است

گروه اجتماعی: منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طبخ آش نذری ۸۰ تنی در شیراز انجام چنین کاری را از شعائر دینی دانست که در آن اطعام، اظهار مودت اهل بیت(ع) و مشارکت مردمی تجلی یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته، 29 آذر در حاشیه بازدید از طبخ بزرگترین آش نذری دنیا که در بوستان خلدبرین شیراز انجام شد، انجام چنین کار و اقدام و نحوه کار را از شعائر دینی دانست و گفت: برای این مسئله چند دلیل وجود دارد.
وی افزود: نخست اینکه خداوند متعال اطعام را دوست دارد و این مسئله یکی از سنت‌های اسلامی است و دوم اینکه اظهار محبت و مودت به خاندان نبوت از آن جهت که هم پیامبر(ص) و هم اهل بیت(ع) اطعام را دوست داشتند و هر جا آنها بودند جایگاهی بوده است که مردم تجمع می‌کردند و بر سر خوان نعمت و سفره آنها حضور پیدا می‌کردند بنابراین این جهت هم یک امتیاز است.
آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه مسئله سوم اینکه اهمیت مشارکت مردم در کارها را می‌رساند، افزود: یک کار بسیار با عظمتی از مرحله مقدمات، تهیه بودجه، فراهم آوردن لوازم کار و اینکه هر کسی در هر جا و هر شأن و موقعیتی که هست می‌تواند اینجا مشارکت داشته باشد، چنین ساماندهی کار با عظمتی است یعنی می‌رساند که ما می‌توانیم مشکل‌ترین کارها و مهم‌ترین آنها را با مشارکت یکدیگر و تعاون و همکاری به ثمر برسانیم.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تأکید کرد: این کار، کاری نیست که کسی بتواند به تنهایی انجام دهد یا تعدادی از یک گروه خاصی اقدام کنند و نتیجه بگیرند بلکه کاری است که تمام مردم شیراز سهیم هستند.
وی ابراز امیدواری کرد: به یاری خدا که دعای خیر تمام مردم شیراز،‌استان فارس و سراسر کشور و تمام کسانی که از طریق رسانه‌ها این منظره بسیار زیبا را می‌بینند و دعا می‌کنند به مؤسسان این آیین و دست‌اندرکاران آن شامل شود و مطمئناً هم خداوند بر توفیقات آن‌ها خواهد افزود.

captcha