تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان به حرم‌های مشهد، قم و شیراز در بودجه ۹۴
کد خبر: 2623579
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
ضرغام صادقی در پاسخ به ایکنا خبر داد:

تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان به حرم‌های مشهد، قم و شیراز در بودجه ۹۴

گروه اجتماعی: دبیر اول هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۹۴، ۲۵۰ میلیارد تومان را به‌عنوان مطالبات سه حرم مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(ع) و شاهچراغ(ع) درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، ضرغام صادقی، منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه، 29 آذر در حاشیه بازدید از طبخ بزرگترین آش نذری دنیا که در بوستان خلدبرین شیراز انجام شد، در پاسخ به خبرنگار ایکنا با اشاره به بودجه سال 94 گفت: در حال حاضر در بودجه سال 94، 250 میلیارد تومان را به عنوان مطالبات سه حرم مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(ع) و حضرت شاهچراغ(ع) در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به طبخ آش نذری 80 تنی در شیراز اظهار کرد: متناسب با شأن شیراز و سومین حرم اهل بیت(ع) باید کارهای فرهنگی ارزشمندی در این شهر صورت گیرد که هم صبغه فرهنگی و هم مذهبی داشته باشد و طبیعتاً برگزاری این مراسم نذری و آش 80 هزار کیلویی یکی از سنت‌های ارزشمندی است که هم جنبه فرهنگی و هم مذهبی ارزشمندی دارد و اگر سایر شهرها هم به این کار ارزشمند تأسی داشته باشند، زمینه‌ای فراهم خواهد شد که از فضای فرهنگی ـ مذهبی این مراسم استفاده بهتری داشته باشیم.
صادقی ادامه داد: در حقیقت این مراسم معنوی می‌تواند به‌عنوان یک علم و پرچم برای ما قلمداد شود تا بتوانیم از محتوای واقعی فضای فرهنگی ـ مذهبی آن استفاده کنیم.
دبیر اول هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مناسبت برگزاری این مراسم معنوی در 28 صفر، عنوان کرد: اگر نام و یاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در یک جامعه‌ای پدیدار شد و ما به ست اجرا و پیاده کردن احکام و ارزش‌هایی که مورد توجه آنها هستند، قرار بگیریم طیبعی است که هم ظاهر و باطن قضایای فرهنگی ـ مذهبی را عملیاتی می‌‌کنیم تا زمینه‌ای فراهم شود که ما در جهت اجرای ارزش‌های معنوی و اسلامی گام برداریم.
وی همچنین به اقدامات نمایندگان مجلس جهت همکاری با این مراسم معنوی اشاره و تأکید کرد: به دلیل اثرگذاری مثبت این کار فرهنگی ـ مذهبی هم در جهت تحریک مسئولان اجرایی گام‌های اساسی برخواهیم داشت و هم رأساً از مجاری که متولی این کار هستند درخواست می‌کنیم تا کمک کنند این فضایی که سایه فرهنگی ارزشمندی بر کشور و شهر شیراز دارد عملیاتی شود و به ثبت رسد.
صادقی با تأکید بر لزوم ثبت معنوی این مراسم معنوی ابراز کرد: یکی از گام‌هایی که در این راستا می‌تواند برداشته شود این است که این مراسم معنوی می‌تواند ثبت معنوی شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به خصایص پیامبر مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر مکرم اسلام(ص) دو خصلت بسیار مهم داشت یکی اطعام فقرا و دیگری افشاء السلام یعنی هم در سلام کردن نسبت به دیگران و هم اطعام پیشقدم بود.
وی ادامه داد: طبخ این آش نذری کمک می‌کند تا این اخلاق نیکو و پسندیده رسول مکرم اسلام(ص) در جامعه اسلامی ما به معنای واقعی کلمه نهادینه شود زیرا اگر پیامبر اسلام(ص) را دوست داریم به دلیل اخلاق نیکو و خصلت‌ها و رفتارهای پسندیده است که ما نیز باید این کارها را در این جهت عملیاتی کنیم.

captcha