تهدیدهای تکفیری‌ها، بازدارنده نیست/ تلطیف نگاه‌ها نسبت به اسلام در سایه حرکت‌های مردمی
کد خبر: 2623581
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
منتخب مردم شیراز در مجلس:

تهدیدهای تکفیری‌ها، بازدارنده نیست/ تلطیف نگاه‌ها نسبت به اسلام در سایه حرکت‌های مردمی

گروه اجتماعی: قادری با بیان اینکه مراسم‌های معنوی ـ مردمی حقانیت دین اسلام را نشان می‌دهد، گفت: تهدیدها و رعب و وحشتی که گروه‌‌های تکفیری به نام اسلام ایجاد می‌کنند نه تنها عامل بازدارنده نیست بلکه عامل جذب بیشتر مردم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، جعفر قادری، منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی شب گذشته، 29 آذر در حاشیه بازدید از طبخ بزرگترین آش نذری دنیا که در بوستان خلدبرین شیراز انجام شد، در پاسخ به خبرنگار ایکنا گفت: هم چنین مراسم‌های معنوی و هم حرکت بزرگی که در اربعین حسینی انجام شد و مردم سراز پا نشناخته و از تمام نقاط دنیا آمدند و بزرگترین اجتماع معنوی را در کربلا شکل دادند، چنین حرکت‌هایی نشان دهنده دلباختگی و عشق و علاقه مردم به ائمه و پیامبر(ص) و بزرگواران و رهبران دینی است.
وی افزود: چنین اقداماتی حقانیت دین ما را می‌رساند که اگر اعتقادات و باورهایی وجود دارد، بحث‌های مادی پشت قضیه نیست و تهدید و ارعاب هیچ اثری ندارد و اتفاقاً هرجا صحبت از تهدید و فشار باشد، مردم بیشتر حضور پیدا می‌کنند و این تهدیدها و رعب و وحشتی که گروه‌‌های تکفیری به نام اسلام ایجاد می‌کنند نه تنها عامل بازدارنده نیست بلکه عامل جذب بیشتر مردم است.
قادری تأکید کرد: انجام آئین‌های معنوی خودجوش مردمی بسیار می‌تواند بر روی تغییر نگاه‌ها نسبت به اسلام و مسلمانان نقش داشته باشد که مردم برای باورها دینی خود چقدر توان می‌گذارند و در بحث‌های مادی و معنوی پای کار هستند و عشق و علاقه فراوانی به چنین مراسم‌هایی دارند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این آئین‌ها بسیار می‌تواند پیام رسا و روشنی به کسانی که اکنون ذهنیت درستی نسبت به اسلام، به دلیل حرکت‌های زشت و غلط گروه‌های مثل داعش ندارند داشته باشد و در تلطیف نگاه‌ها نسبت به اسلام اثرگذار باشد و در جهت فراگیر شدن و جهانی شدن اسلام می‌تواند موثر باشد.
وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم فراگیر شدن سنت‌های حسنه اسلامی عنوان کرد: ما بسیار خوشحال می‌شویم که سنت حسنه اسلامی مانند طبخ آش نذری 80 تنی در کشور فراگیر شود و شهرهای مختلف با هم رقابت داشته باشند و این مایه افتخار و مباهات است.
قادری با تأکید بر اینکه وظیفه همگان این است که در برگزاری چنین مراسمی همکاری لازم را داشته باشند، گفت: ما نیز تلاش می‌کنیم تا همکاری‌های لازم را در موارد مختلف و ثبت معنوی این مراسم معنوی داشته باشیم.

captcha