تجلی شور جمعی مردم شیراز در خدمت به اهل بیت(ع) در طبخ آش نذری 80 تنی
کد خبر: 2623615
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
حجت‌الاسلام حدائق اظهار کرد:

تجلی شور جمعی مردم شیراز در خدمت به اهل بیت(ع) در طبخ آش نذری 80 تنی

گروه اجتماعی: مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس طبخ آش نذری ۸۰ تنی در شیراز را تجلی شور جمعی و روحیه تعاون و همکاری جهت خدمت به اهل بیت(ع) دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا حدائق، مدیر عامل بنیاد مهدی موعود(عج) شیراز شامگاه شنبه، 29 آذر در حاشیه بازدید از طبخ بزرگترین آش نذری دنیا که در بوستان خلدبرین شیراز انجام شد، گفت: یکی از کارهای ارزشمند و حقاً شایسته تقدیر و تجلیل کاری است که در شیراز در سالروز ارتحال رسول خدا(ص) و امام مجتبی(ع) رخ می‌دهد.
وی افزود: امسال شاهد طبخ 80 تن آش سبزی هستیم که هزاران نفر جهت طبخ آن در خدمتند و تلاش می‌کنند تا این آش را تهیه و در خدمت مردم قرار دهند.
حجت‌الاسلام حدائق با بیان اینکه یکی از کارهای بسیار ارزشمند بحث اطعام است، خاطرنشان کرد: روایتی از امام صادق(ع) که فرمود حضرت ابراهیم(ع) به مقام خلیل الرحمان نرسید مگر به دلیل دو ویژگی اطعام طعام و افشاء السلام یعنی تنهایی غذا نمی‌خورد و این سنت بسیار خوبی است که مردم را از خود جدا نبینیم و اطعام کنیم.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) فارس اظهار کرد: عده‌ای از این آش استفاده می‌کنند که قطعاً نیاز مالی ندارند اما چون متبرک به نام پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) است، استقبال می‌کنند.
وی، این مراسم معنوی را تجلی شور جمعی و روحیه تعاون و همکاری جهت خدمت به اهل بیت(ع) دانست و ابراز امیدواری کرد: روز به روز این روحیه و ارادت به اهل بیت(ع) بیشتر شده و در طول سال مستدام بماند.
حجت‌الاسلام حدائق در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایات تکفیری‌ها گفت: حرکات گروه منحرف و ضاله داعش بخشی در دنیا اسلام‌هراسی ایجاد کرد یعنی جنایت‌های اینها به نام اسلام انجام شد ولی از این طرف، این صحنه‌های زیبا و ارزشمندی که روح لطیف انسان‌ها را به نمایش گذاشته است که با تعاون، مردم با چه شور و شوقی از مدت‌ها قبل تدارک چنین آیینی را می‌بینند، بیانگر روحیه مسلمانان در همکاری و امور خیر است.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس تأکید کرد: باید این بعد معنوی را به‌صورت پررنگ به دنیا نشان دهیم و این مسئولیت رسانه‌ها و جراید ماست تا مردم دنیا بتوانند روی سکه زیبای اسلام را ببینند.

captcha