لزوم توجه به نماز اول وقت در تقوای اقتصادی
کد خبر: 2822669
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
جانشین سازمان بسیج اصناف کشور تأکید کرد:

لزوم توجه به نماز اول وقت در تقوای اقتصادی

گروه اجتماعی: در تقوای اقتصادی باید به موضوع نماز اول وقت توجه و در تمام بازارها باید این اقدام عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، غلامرضا حسن‌پور اشکذری، جانشین سازمان بسیج اصناف کشور امروز، 19 بهمن‌ماه در اجلاس عمومی سالانه شوراهای بسیج اصناف خراسان جنوبی با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: مجموع اصناف کشور 10 هزار شهید و اصناف خراسان جنوبی 84 شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی تأکید دارند، بیان کرد: باید راهکارهای سبک زندگی اسلامی را به گونه‌ای در سطح کشور عملیاتی کنیم که با آن شکاف به وجود آمده بین نسل جدید و قدیم پر شود.

جانشین سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به اینکه تاکنون شوراهای بسیج اصناف در سراسر کشور تشکیل شده است، عنوان کرد: مجمع‌های شورای بسیج اصناف سالی یک بار تشکیل و خروجی خود را بیان می‌کند.

حسن‌پوراشکذری با بیان اینکه در شوراها و مجمع بسیج اصناف زنده نگه‌ داشتن هویت اصناف از مهمترین اهداف است، گفت: بیشترین برنامه در بسیج اصناف با رویکرد فرهنگی دنبال می‌شود.

وی رسالت اصلی بسیج اصناف را تقوا و جهاد اقتصادی دانست و افزود: باید در تمام واحدهای صنفی مصداق آیه ۳۷ سوره نور«رِجالٌ لا تُلْهیهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ إِقامِ الصَّلاةِ وَ إیتاءِ الزَّکاةِ یَخافُونَ یَوْماً تَتَقَلَّبُ فیهِ الْقُلُوبُ وَ الْأَبْصارُ؛ مردانی که هیچ تجارت و خرید و فروشی آنها را از یاد خدا و برپا کردن نماز و پرداختن زکات مشغول نمی‌کند ، آنها از روزی می ترسند که دل‌ها و دیده‌ها در آن پریشان و دگرگون است»، عملی شود.

حسن‌پوراشکذری یادآور شد: در تقوای اقتصادی باید به موضوع نماز اول وقت توجه و در تمام بازارها باید این اقدام عملیاتی شود.

captcha