مردم دزفول در دوران دفاع مقدس موشک‌ها را خوار کردند
کد خبر: 3308003
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

مردم دزفول در دوران دفاع مقدس موشک‌ها را خوار کردند

گروه اجتماعی: سردار سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به ماندن مردم دزفول در شهر با وجود اصابت انبوه موشک​ها و گلوله​ها به دزفول، گفت: مردم دزفول در دوران دفاع مقدس با موشک​ها زندگی کردند و موشک​ها را خوار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین​المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، همزمان با چهارم خرداد‌ماه، روز ملی مقاومت و پایداری و روز دزفول، همایش بزرگ «چهارم خرداد» با حضور سرلشگر فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و اما‌م‌جمعه اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی قاضی، امام‌جمعه دزفول، عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، مسئولان کشوری و فرماندهان ارشد نظامی منطقه و جمع کثیری از مردم مقاوم دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار شد.

در آغاز این مراسم سردار سرلشگر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: شما مردم دزفول در همه لحظات مقاومت و خون و ایستادگی در کنارآیت​الله سید مجدالدین قاضی امام جمعه فقید دزفول، امام زمان(عج) را در کنار خود داشتید و شاهد آن، شعاع نوری است که بر قلب شهیدانی چون شهید سوداگر ساطع شد.

سردار سرلشگر فیروزآبادی با اشاره به خاطره خود از زیارت امامزادگان و بقاع متبرک دزفول در دوران دفاع مقدس و سال​های بعد از آن، اظهار کرد: پیامبران و امامزادگان فراوانی در سرزمین دزفول زندگی کرده و این شهر محل تدفین آنها است و این حکمت خدا پس از هزاران سال است که مردم دزفول، دزفول مقاوم و چهارم خرداد به پشتوانه و امتداد آن معنویت و اعتقاد پیرو ولایت فقیه باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اشاره به نقشه دشمن برای تسخیر دزفول گفت: هدف دشمن عبور از پل نادری و تسخیر دزفول بود که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس برای اینکه اجازه ندهند دشمن از پل نادری عبور کند به قدری به دشمن نزدیک شده بودند که به راحتی صدای حرف زدن عراقی​ها را می​شنیدند.

وی تصریح کرد: اگر دشمن از پل نادری عبور می​کرد و دزفول تسخیر می​شد کار خوزستان تمام بود.

سردار سرلشکر فیروزآبادی با تجلیل از مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: اگر دزفولی​ها مقاومت نمی​کردند و اگر دزفول نمی​ایستاد، جنگ به نفع دشمن تمام می​شد و خبری از خوزستان و اسلام نبود.

این فرمانده ارشد نظامی، با اشاره به ماندن مردم دزفول در شهر با وجود اصابت انبوه موشک​ها و گلوله​ها به دزفول، گفت: مردم دزفول در دوران دفاع مقدس با موشک​ها زندگی کردند و موشک​ها را خوار کردند.

دزفول مایه عظمت ایران و دین خدا شده است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی افزود: دارالمؤمنین خواندن دزفول با وجود گنج​های بزرگ معنوی، حوزه​های علمیه؛ علما و مجتهدین بزرگ در طول تاریخ خود، کاملا صحیح است؛ دزفول مایه عظمت ایران و دین خدا شده است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی قاضی، امام‌جمعه دزفول، ضمن خوش آمدگویی به فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حاضر در جلسه و مسئولان لشکری و کشوری، از آیت الله سید مجدالدین قاضی، امام جمعه فقید دزفول به عنوان اسوه صبر و استقامت مردم دزفول نام برد و گفت: سوم و چهارم خرداد دو برگ زرین در تاریخ ملت ایران هستند.

امام‌جمعه دزفول ادامه داد: نتیجه چهارم خرداد روز ملی «مقاومت و پایداری-روز دزفول» که نماد مقاومت ملت ایران است، در سوم خرداد و پیروزی شیرین خرمشهر رقم خورد.

کلید حل مشکلات کشور روحیه مقاومت است

امام‌جمعه دزفول مقاومت را شاه کلید مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: کلید حل مشکلات کشور روحیه مقاومت است که در عرصه​های مختلف راهگشا است. دزفول با تحمل ۱۷۶ موشک دوربرد، ۴۴۰ بار بمباران هوایی و اصابت پنج هزار و ۸۰۰ گلوله توپ و با تقدیم ۲۶۰۰ شهید مقابل دشمن استادگی کرد.

قاضی با بیان اینکه از ۲۱۰ شهید زیر ۱۰ سال دزفول، ۱۲۰ شهید خردسالان زیر یک سال بوده​اند، افزود: دزفول با تمام سختی​ها و تقدیم ۲۶۰۰ شهید، چهارهزار جانباز و ۳۹۹ آزاده همچنان برابر دشمنان اسلام و ایران ایستاده​اند.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان نیز طی سخنانی گفت: سه ماه قبل از آغاز دفاع مقدس گزارشاتی از تحرکات و استقرار تجهیزات عراق داده می​شد و تصمیم صدام مبهم نبود. ملت ایران بدون آمادگی و بدون ساختار نظامی منسجم وارد جنگ شد و از همان روزهای اول دزفول به عنوان یکی از مناطق اصلی پشتیبانی جبهه ها بود.

دزفول تعریف جدیدی از غیرت را در جنگ تحمیلی به نمایش گذاشت

مقتدایی اسکان خانواده رزمندگان آبادانی و خرمشهری در دزفول را موجب ارتباط عاطفی رزمندگان استان با دزفول خواند و گفت: اگر شهر دزفول نبود معلوم نبود سرانجام پشت جبهه​های استان با وجود منافقین چه بود.

وی ادامه داد: حضور مردم در شهر دزفول، دزفول را به یک شهر زنده در دوران دفاع مقدس تبدیل کرد و مردم دزفول تعریف جدید از غیرت را در جنگ تحمیلی به نمایش گذاشتند.

استاندار خوزستان، ماندن در شهر و پشتیبانی از جبهه​ها را از افتخارات دزفول برشمرد و اظهار کرد: پشتیبانی از بزرگترین عملیات دفاع مقدس که زمینه فتح پیروزی​های بعدی بود نیز از دیگر افتخارات دزفول است.

مقتدایی با ابزاز گله​مندی از برگزاری ضعیف ویژه برنامه​های سوم و چهارم خرداد در سال گذشته اظهار کرد: خوشبختانه امسال برنامه​ریزی​های بهتری صورت گرفت ولی برای تجلیل از مردم یک شهر باید مراسم محوری در همان شهر برگزار شود.

در این مراسم از دو کتاب «یزله» اثر ارزشمند رزمنده دوران دفاع مقدس محمدحسین درچین  و «حماسه ماندگار» با موضوع دزفول در دفاع مقدس و رزمندگان دزفول و تمبر چهارم خرداد رونمایی شد.

یادآور می‌شود، پخش کلیپی از خاطرات رهبری در دزفول و مقاومت این شهر، اجرای تئاتر حماسی «مشق عشق» و مدیحه سرایی حاج صادق آهنگران در وصف رشادت​های مردم دزفول در دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

captcha