بخش دانشگاهی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به روایت تصویر + عکس
کد خبر: 3323110
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

بخش دانشگاهی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به روایت تصویر + عکس

کانون خبرنگاران نبأ: بخش دانشگاهی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در دو دسته ستادی و برنامه‌های دستگاه‌های متولی در باغ موزه دفاع مقدس به فعالیت می‌پردازد که تصاویری از این بخش ارائه می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، بخش دانشگاهی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به منظور معرفی، اطلاع‌رسانی و عرضه محصولات و شناسایی استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاهیان در زمینه قرآن و عترت و همچنین  ایجاد زمینه لازم جهت ارزیابی وضعیت فعالیت‌های قرآنی و عترت مرکز آموزش عالی و دانشگاهیان و نوع و نحوه انجام فعالیت‌ها فعال شده است.

برنامه‌های بخش دانشگاهی در 2 بخش  شامل برنامه‌‌های ستادی و برنامه‌های دستگاه‌های متولی طراحی شده است. برنامه‌های ستادی بخش دانشگاهی شامل برگزاری افتتاحیه و اختتامیه بخش دانشگاهی و برگزاری مراسم افطاری با حضور میهمانان دستگاه‌های بخش دانشگاهی است.

تقدیر از اساتید برتر قرآنی دستگاه‌ها، تولید ویژه‌نامه جهت توزیع در فضای بخش دانشگاهی، تولید خبرنامه در ایام برگزاری نمایشگاه، تهیه گزارش فعالیت‌های یک‌ساله دستگاه‌های دانشگاهی، معرفی نشست‌های علمی قرآنی با مسئولیت دستگاه‌های دانشگاهی، تقدیر از کانون‌های برتر قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی 9- تقدیر از نشریات و وبلاگ‌های برتر قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی از اهم فعالیت‌های این بخش از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.

رونمایی از آثار فاخر قرآنی دانشگاهی، برگزاری دومین جشنواره آثار برتر میان رشته‌ای قرآنی، کتاب، پایان‌نامه، مجله و برگزاری جشنواره آثار هنری و ادبی از فعالیت‌های دیگر بخش دانشگاهی است.

محورهای کلی برنامه‌های دستگاه‌ها در بخش دانشگاهی شامل انعکاس جشنواره ملی قرآن، تقویت جلوه‌های هنری، معرفی توانمندی‌های دانشگاه‌ها، دعوت از کانون‌ها به صورت اردویی جهت حضور در نمایشگاه، برگزاری کارگاه آموزشی پایان‌نامه‌نویسی و مقاله‌نویسی، معرفی صوتی و تصویری کتاب‌های تألیفی قرآن و عترت است.

همچنین برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه به صورت رسمی، تشکیل غرفه‌های هنری اجرای زنده، درنظر گرفتن غرفه برای مهدی‌یاوران، برگزاری نشست‌های آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی، برپایی غرفه قرآن و مطالعات میان‌رشته‌ای و طراحی مسابقه ایده‌های قرآنی از دیگر محورهای فعالیت بخش دانشگاهی است.

captcha