بیست و سومین کنگره سراسری قرآن‌کریم «سمپاد» در زنجان آغاز به کار کرد
کد خبر: 3336716
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

بیست و سومین کنگره سراسری قرآن‌کریم «سمپاد» در زنجان آغاز به کار کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله قطبی بیست و سومین کنگره سراسری قرآن‌کریم سمپاد (استعدادهای درخشان) ویژه پسران ششم تا هشتم مرداد ماه با حضور۲۵۲ دانش‌آموز در زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، جمال رحمتی، رئیس اداره استعدادهای آموزش‌های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ،ظهر امروز،7 تیر در آیین افتتاحییه بیست و سومین کنگره سراسری قرآن کریم «سمپاد» اظهار کرد: مرحله قطبی بیست و سومین کنگره سراسری قرآن‌کریم سمپاد (استعدادهای درخشان) ویژه پسران ششم تا هشتم مرداد ماه در زنجان برگزار می‌شود که بر اساس آمار وزارتخانه تعداد شرکت کنندگان این کنگره 259 نفر بود که از این تعداد 252 نفر در جشنواره حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه بیست و سومین کنگره سراسری قرآن کریم در چهار رشته قرائت، حفظ، حفظ ویژه و معارف قران برگزار می‌شود، گفت:در بخش معارف قرآن دانش‌آموزان مقالاتی در مورد قرآن ارائه می‌دهند.
رئیس اداره استعدادهای آموزش‌های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه این دوره از رقابت‌ها با حضور استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، قزوین، گیلان، البرز برگزار می‌ شود،عنوان کرد: اردوی کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم در شهریور ماه امسال در استان کردستان برگزار می‌شود.
رحمتی با اشاره به اینکه مرحله آموزشگاهی و استانی این دوره از مسابقات به ترتیب درآذر و اسفندماه سال گذشته برگزار شد،خاطرنشان کرد: زنجان در مرحله استانی 33 برگزیده در بخش پسران و 33 برگزیده در بخش دختران داشت که دختران نیز هفته آینده در آذربایجان شرقی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
محمود عباسی،معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادمه این جلسه با بیان اینکه ارائه آموزش دینی و قرآنی در مدارس ضروری است، گفت: وظیفه‌ی آموزش و پرورش این است گسترش فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است و بهترین مکان برای پروش این فرهنگ، مدارس قرآنی و به ویژه مدارس استعدادهای درخشان است.
وی در پایان با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا قرآن از مهجوریت خارج شود، ادامه داد: قرآن شفا و رحمت را به صورت توامان برای افراد به ارمغان می‌آورد و باید علاوه بر گسترش و ترویج قرآن در بین دانش‌آموزان ضرورت عمل به این کتاب آسمانی نیز باید به آنان گوشزد شود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا333
|
-
|
۱۳۹۴/۰۸/۲۷ - ۱۶:۳۲
0
0
فکرکنم داوران کمی...
captcha