پای درس «آمریکاشناسی» فؤاد ایزدی/ اهدای جوایز به برگزیده‌ها
کد خبر: 3349286
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
توسط مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان منتشر شد؛

پای درس «آمریکاشناسی» فؤاد ایزدی/ اهدای جوایز به برگزیده‌ها

گروه دانشگاه: همزمان با سالروز کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد، بسته آموزشی «آمریکاشناسی» توسط مرکز آموزش دانشگاهیان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، بسته آموزشی «آمریکاشناسی» در حالی از امروز برروی پایگاه مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها (un.nahad.ir)، منتشر می‌شود که رهبر معظم انقلاب اوایل هفته جاری و در جمع مجمع جهانی اهل بیت(ع) و اتحادیه‌ رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، نظام سلطه و در رأس آن ایالات متحده آمریکا را مصداق عینی و مظهر کامل «مفهوم دشمن» خواندند و تأکید کردند: آمریکا هیچ بهره‌ای از اخلاقیات انسانی ندارد و بدون هیچ ابائی و در پوشش الفاظ زیبا و لبخند، دست به خباثت و جنایت می‌زند.

کودتای 28 مرداد 1332 را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران بیان کرد؛ کودتایی که با طراحی گسترده و امکانات مالی و دخالت مستقیم آمریکایی‌ها، و بهره‌گیری از کمک سرویس جاسوسی انگلیس عملی شد.

این واقعیت تاریخی بدون شک به‌عنوان یکی از تلخ‌ترین روزها در تاریخ ایران ثبت شده است و سند مهمی از نقش پررنگ آمریکا در این کودتا و دشمنی علیه ملت ایران محسوب می‌شود.

این درس توسط فؤاد ایزدی که بیش از دو دهه مقیم آمریکا بوده و از نزدیک فضای سیاسی و فرهنگی آمریکا را می‌شناسد، تدریس می‌شود.

در فصل اول درس «جامعه‌شناسی امریکا» مورد بررسی قرار می‌گیرد. ایزدی در این فصل به مفاهیم اجتماعی و مردم‌شناسی آمریکایی‌ها می‌پردازد.

استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران،  در فصل دوم «وضعیت اقتصادی آمریکا» را بیان می‌کند، و در فصل سوم «وضعیت سیاسی و انتخابات امریکا» و جناح‌بندی‌ها و جریانات سیاسی این کشور را به فرآگیران ارائه می‌کند.

همچنین در فصل چهارم "گروههای موافق و مخالف با ایران «در بین جریانات سیاسی آمریکا معرفی می‌شود؛ و در فصل پایانی وضعیت فرهنگی آمریکا مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

این درس در بخش جنبی جشنواره تابستانی این مرکز که از مردادماه برگزار شده، ارائه شده و به نفرات برتر که صاحب امتیاز لازم در این بخش جنبی شوند، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و جوایز نقدی اعطاء می‌شود.
در جشنواره تابستانه آموزش مجازی، درس‌های متنوع با موضوعات فرهنگی سیاسی و مهارتی جهت غنی‌تر کردن اوقات فراغت دانشجویان در فصل تابستان ارائه شده است و از طریق سامانه http://un.nahad.ir  قابل دسترسی است.

قریب به 300 جایزه ارزنده شامل کمک هزینه سفر به عتبات،  کمک هزینه به مشهد، تبلت و تلفن همراه هوشمند، کمک هزینه نقدی به همراه دریافت گواهینامه آموزشی از مهم‌ترین جوایز و امتیازات این جشنواره تابستانه آموزش مجازی است.

captcha