پیکرهای ۱۷ شهید گمنام جهت شناسایی به تهران منتقل می‌شود
کد خبر: 3354567
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

پیکرهای ۱۷ شهید گمنام جهت شناسایی به تهران منتقل می‌شود

گروه سیاسی: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: امروز پس از استقبال مردم شهیدپرور سنندج از پیکر ۱۷ شهید دوران دفاع مقدس، در شهرهای دهگلان، قروه، سریش‌آباد و بیجار نیز این شهدا تشییع شده و پس از آن جهت شناسایی به تهران منتقل می‌شود.

محمدرضا شرفبیانی، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در حاشیه مراسم تشییع 17 شهید دوران دفاع مقدس در سنندج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: این شهدا روز گذشته از مرز باشماق وارد خاک ایران شدند که در شهرهای کردستان عراق تازه تفحص شده‌اند.
وی افزود: این شهدا در عملیات‌های والفجر4، والفجر9، والفجر10 و نصر 7 به شهادت رسیده‌اند که پیکر پاک آنها طی پنج ماه گذشته تفحص شده است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: روز گذشته این شهدا در شهرهای مریوان، سقز و دیواندره تشییع شدند و امروز نیز پس از استقبال مردم شهیدپرور سنندج، در شهرهای دهگلان، قروه، سریش آباد و بیجار تشییع شده و پس از آن جهت شناسایی به تهران منتقل خواهند شد.
وی ادامه داد: بر اساس یافته‌ها، پیکر یکی از شهدا متعلق به شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد می‌باشد که بعد از انتقال به تهران و انجام آزمایشات لازم، به استان کردستان منتقل شده و طی مراسمی در تپه الله‌اکبر تشییع و دفن خواهد شد.
شرفبیانی بیان کرد: همچنین، طی بررسی‌های صورت گرفته پیکر یکی از شهدا متعلق به سردار «سودی» از فرماندهان لشکر عاشوراست که پس از آزمایشات لازم درشهر زنجان تشییع خواهد شد.
همچنین، فرزند شهید امان اللهی نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز افتخار میزبانی از پیکرهای مطهر شهدا را داریم که برای استقلال ایران اسلامی تلاش کردند.
موحد امان‌اللهی یادآور شد: حضور شهدا در کردستان برای ما تلنگریست که در پیچ و خم روزمرگی‌های زندگی، به یاد شهدا بیفتیم و این مسئله تداعی کننده حال و هوای جبهه‌هاست.

captcha