هفته ملی کودک، با مشارکت روحانیون کانون مساجد اجرایی می‌شود
کد خبر: 3377921
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
قنبری:

هفته ملی کودک، با مشارکت روحانیون کانون مساجد اجرایی می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرعامل کانون پرورش فکری استان مرکزی گفت: دستور کار هفته ملی کودک برای کانون مساجد اعلام شده تا روحانیون مدنظر کانون مساجد در این هفته برای نهادینه کردن آموزه‌های دینی کودکان و آگاه‌سازی والدین اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌اللملی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، جهانبخش قنبری مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امروز، یازدهم مهرماه در نشست خبری که در این اداره‌کل برگزار شد گفت: هفته ملی کودک با شعار ملی «دنیا با لبخند کودکان زیباست» از 15 مهرماه به مدت یک هفته در شهرستان‌ها و روستاهای استان با اجرای برنامه‌های متنوع متناسب با سن کودکان با کاروان شادی در سطح شهر آغاز به کار می‌کند.

قنبری اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های مطلوب هفته ملی کودک از طرف معاونت اجتماعی استانداری مرکزی ابلاغ شده است که مهمترین آن درج پیام حقوق کودک در سربرگ برنامه‌های اداری و برنامه‌های ویژه هر دستگاه است.

وی با اشاره به اینکه کودکان حق حیات دارند ومی‌بایست آزادانه عقاید و نظرات خود را ابراز نمایند، گفت: هدف از برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک دررأس قرار دادن منافع عالیه کودکان در برنامه‌های تدوین شده برای این گروه سنی است. 

قنبری اجرای فعالیت‌های شاد در بیمارستان‌های مختص کودکان، اجرا در کانون اصلاح و تربیت و همچنین برای کودکان افراد زندانی هنگام ملاقات والدین زندانی و افراد بی‌سرپرست وبد سرپرست بهزیستی از جمله برنامه هفته ملی کودک در جهت بسط و گسترش فعالیت کانون در خارج از کانون است.

وی افزود: در طول سال برنامه‌های متنوعی در زمینه فرهنگی، علمی، ادبی، دینی و مذهبی بدون محدودیت جنسی از سنین 6 الی 16  از طرف کانون برگزار می‌شود که در این هفته به شکل پررنگ در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: از جمله برنامه‌های دینی کانون در طول سال ارتباط و تعامل پی در پی با روحانیون مساجد در القای مفاهیم و آموزه های دینی بوده که البته از به کارگیری مربیان متخصص در این زمینه نیز دور نبوده‌ایم، در کانون مفاهیم دینی به شکل غیر مستقیم با بهره گیری از ابزار هنر و ادبیات به کودکان تزریق می‌شود، برگزاری جشنواره رضوی از جمله اقدامات در این راستا بود.

مدیر عامل کانون در پایان گفت: دستور کارهفته ملی کودک برای کانون مساجد اعلام شده تا مبلغان و روحانیون مدنظر کانون مساجد در این هفته برای نهادینه کردن آموزه‌های دینی در کودکان و آگاه‌سازی والدین با برنامه دینی اقدامات لازم را انجام دهند.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

captcha