آموزش و تعلیم قرآن؛ از مسائل هدفمند اتحادیه‌ها و مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3457136
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
خرمدل اظهار کرد:

آموزش و تعلیم قرآن؛ از مسائل هدفمند اتحادیه‌ها و مؤسسات قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: بازرس اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با بیان اینکه آموزش و تعلیم قرآن از مسائل هدفمند اتحادیه‌ها و مؤسسات قرآنی است، اظهار کرد: در هر شکلی نباید بگذاریم از کانال ولایت خارج شود و دستخوش تغییرات سیاسی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدجعفر خرمدل، بازرس اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با اشاره به اینکه با وجود بحث‌های مود در رابطه با ادغام  هنوز اتخادیه‌های جدید از سوی اتحادیه تشکل‌‌های قرآنی در استان‌ها شکل می‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به سابقه ادغام علی‌رغم این که همه مقید به ادغام و حامی وحدت هستند اگر کلمه وحدت را به‌کار ببریم خیلی بهتر است.
خرمدل افزود: ما می‌خواهیم سازمان واحد داشته باشیم نه این‌که ادغام کنیم و وقتی وحدت می‌گوییم یعنی اساس و بنیان تشکل‌های به‌وجود آمده از بین نمی‌رود و مؤسسات مردمی پایه تشکیلات قرآنی هستند و  رهبر معظم انقلاب در تمام صحبت‌هایشان می‌گویند امور  قرآن در دست مردم باید اداره شود نه دولت‌ها اگر سیستم دولتی شود، سیستم بازنده‌ای خواهد بود.
بازرس اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور  با اشاره به اینکه در مسائل قرآنی باید تحت لوای سیستمی باشیم که مرتبط با رهبری است، خاطرنشان کرد: باید در امور قرآنی از سرچشمه آن که ولایت رهبری است سیراب شویم .
خرمدل در ادامه افزود: اتحادیه یعنی وحدت و  اتحادیه مدغم یعنی اتحادیه موحد نه این‌که تشکیلات دیگری باشد و ضرری به هیچکدام نرسد. وقتی به علی(ع) قرآن ناطق می‌گوییم و حدیث ثقلین می‌گوید؛ «قرآن و اهل بیت(ع)» و در مورد مسائل قرآنی و بحث ادغام اگر  به کانال دیگری وصل شویم همانند صدر اسلام دچار مشکلاتی می‌شویم.
وی اظهار کرد: طی مدت دو سال که بازرس اتحادیه بوده‌ام از هر مؤسسه و مرکز قرآنی که بازدید کردم هر کدام فعالیتشان در پرتو ولایت و صحیح بود اما آنهایی که در پرتو  ولایت نبودند منحرف شدند بنابراین باید اتحادیه موحد داشته باشیم و این موضوع باید اساسی درست شود، زمان مهم نیست.
بازرس اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور  بیان کرد: هرکه به دنبال پست و مقام است باید کنار رود به خادم اگر اجازه فعالیت دهند، خدمت می‌کند و اگر اجازه ندهند شکرگزاری می‌کند.
خرمدل با بیان اینکه طی مدت 8 سال که در اتحادیه مشغول فعالیت هستم مشکل اصلی اتحادیه‌ها روند صدور مجوز بوده است، افزود: صدور مجوز باید با دو بال باشد یکی سیستم اجرایی و دیگری نظارتی و نظارت باید دولتی باشد چون باید از پشتوانه قانونی بهره‌مند است. اما از نظر اجرایی با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب که می‌فرماید آموزش و اجرا باید مردمی باشد.  باید صدور مجوزها از سوی اتحادیه‌ها باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسائل هدفمند اتحادیه‌ها و مؤسسات که آموزش و تعلیم قرآن است در هر شکلی نباید بگذاریم از کانال ولایت خارج و دستخوش تغییرات سیاستی شود.
بازرس اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور  در پایان اظهار  کرد: بزرگترین عارضه در حال حاضر جنگ نرم است و ابزار جنگ نرم «فرهنگ» است و بزرگترین سلاح جنگ نرم «قرآن» است در دولت‌ها نباید در زمینه امور قرآنی کمبود بودجه وجود داشته باشد.

captcha