برگزاری مسابقه کتاب وحدت از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
کد خبر: 3465225
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

برگزاری مسابقه کتاب وحدت از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

امسال برای اولین بار مجمع تقریب اقدام به اعلام مسابقه ای در رابطه با وحدت کرده است که در همین رابطه به بهترین کتاب هایی که در این عرصه نوشته شود جوایز نفیسی اهدا می شود.

 

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آیت الله محسن اراکی، در نشست مطبوعاتی بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت با ارایه گزارشی از عملکرد این کنفرانس تصریح کرد: کنفرانس وحدت اسلامی امسال با حضور میهمانان و با فعالیت 12 کمیسیون مختلف در موضوعات گوناگون برگزار شد و در این کمیسیون ها مطالب مهمی در رابطه با چالش های امروز جهان اسلام مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: حضور میهمانان در این کمیسیون ها پرشور، فعال و ارزنده بود از جمله در کمیسیون زن و خانواده مسلمان و نقش آن در ایجاد وحدت، کمیسیون اتحادیه جهانی علمای مقاومت و کمیسیون توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی که تشکیل این کمیسیون یکی از اقدامات جدید در کنفرانس امسال بود.

آیت الله اراکی از تشکیل کنفدراسیون علوم و فناوری در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در کنفرانس امسال تصویب شد که کنفدراسیون علوم و فناوری به زودی در جمهوری اسلامی راه اندازی شود. کمیسیون احزاب پشتیبان مقاومت اسلامی و همچنین کمیسیون تجار و بازرگانان جهان اسلام نیز از دیگر کمیسیون های فعال در این دوره از کنفرانس وحدت اسلامی بود.

وی در همین رابطه تاکید کرد: یکی از اقشاری که می تواند با استفاده از ابزارهای اقتصادی برای وحدت جهان اسلام موثر باشد تجار و بازرگانان مسلمان هستند و کمیسیون تجار و بازرگانان جهان اسلام از این حیث دارای اهمیت است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه به برخی از برنامه های جانبی این کنفرانس اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه آثاری از پنج شخصیت موثر در وحدت جهان اسلام همراه با تکریم این شخصیت ها از جمله برنامه های جانبی ای بود که در حاشیه بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت برپا شد.

آیت الله اراکی در ادامه شهید آیت الله محمدباقر صدر خواهر ایشان بنت الهدی صدر، دکتر فتحی یکن و آیت الله آصفی و همچنین بنت الشاطی عایشه عبدالرحمن نویسنده بزرگ مصری را از جمله شخصیت هایی برشمرد که در این دوره از کنفرانس به دلیل فعالیت های موثر در رابطه با وحدت جهان اسلام مورد تقدیر قرار گرفتند.برگزاری شب شعر نبوی با عنوان رسول مهربانی و مسابقه کتاب وحدت از دیگر برنامه های جانبی بود که آیت الله اراکی ضمن اشاره به آن یادآور شد: شب شعر نبوی جمعه شب (18 دی) در تالار شهید آوینی قم برگزار می شود. همچنین امسال برای اولین بار مجمع تقریب اقدام به اعلام مسابقه ای در رابطه با وحدت کرده است که در همین رابطه به بهترین کتاب هایی که در این عرصه نوشته شود جوایز نفیسی اهدا می شود.

وی افزود: به نفر اول این مسابقه 100 هزار دلار، به نفر دوم 50 هزار دلار و به نفر سوم 25 هزار دلار به عنوان جایزه اهدا می شود که نفرات برتر نیز همزمان با برپایی سی و امین دوره از کنفرانس وحدت اسلامی معرفی می شوند.

دبیر مجمع جهانی تقریب در ادامه به جشنواره فیلم وحدت اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های آینده ما برگزاری جشنواره فیلم وحدت است که یک تحول در عرصه فعالیت های وحدت گرا به شمار می رود. این جشنواره اردیبهشت ماه آینده و مقارن با ایام مبعث رسول گرامی اسلام برگزار می شود که برای نفرات برگزیده آن نیز جوایز ارزنده ای در نظر گرفته شده است.رونمایی از کتب تهیه شده در مجمع تقریب مذاهب توسط ریاست جمهور و رونمایی از موسوعه شعر نبوی توسط استاد محمدعلی مجاهدی در حاشیه شب شعر وحدت از دیگر برنامه هایی بود که آیت الله اراکی به آن اشاره کرد.


منبع: خبرگزاری شبستان

captcha