تربیت شاگردان برای انتقال بهتر آموزه‌های قرآنی از ویژگی‌های امام حسن عسکری(ع) بود
کد خبر: 3468561
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

تربیت شاگردان برای انتقال بهتر آموزه‌های قرآنی از ویژگی‌های امام حسن عسکری(ع) بود

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: یکی از ویژگی‌های بارز امام حسن عسکری(ع) تربیت شاگردان دلسوز و فرهیخته بود تا از آن طریق بتواند مبانی دینی و قرآنی را به مردم و مخاطبان منتقل کند.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: دوران امامت امام حسن عسکری(ع) از ویژگیهای زیادی برخودار بود که مهمترین آن تشکیل شبکه وکالت و ارتباط غیرمستقیم مردم با امام زمان بود.
وی افزود: آماده‌سازی اذهان و افکار عمومی و شیعیان برای عصر غیبت حضرت حجت از دیگر ویژگی‌های دوران امامت امام حسن عسکری(ع) به شمار می‌رود و امامت ایشان در دورانی سخت ولی مؤثر بود که توانستند با مدیریت الهی و معنوی خود فضا را به گونه‌ای مهیا کنند که با مردم ارتباط برقرار کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: دوران امامت امام حسن عسکری در زمان حکومت بنی عباس بود که علیرغم نگاه مستبدانه این حکومت؛ امام در قالب شبکه‌های مخفی و مردمی با مردم ارتباط برقرار می‌کرد و به بهترین شکل ممکن نسبت به معرفی امام بعد از خود اقدام می‌کرد.
وی عنوان کرد: در علم و دانش نیز مورخان حضرت را داناترین فرد زمان خود معرفی کرده‌‌اند و بر این نکته اتفاق نظر دارند که آن حضرت نه تنها در احکام دین متخصص بود، بلکه در تمام علوم و در عرصه‌های مختلف دانش یگانه عصر خود به شمار می‌رفت. ‌بختیشوع، پزشک مسیحی،‌ به شاگرد خود بطرین ‌درباره حضرت چنین می‌گوید: «‌بدان که او داناترین فرد روزگار ماست که بر روی زمین زندگی می‌کند».
حجت‌الاسلام آزادیخواه عنوان کرد: فضایل اخلاقی و کمالات معنوی امام حسن عسکری(ع) موجب شده بود که نه تنها شیعیان و پیروان آن حضرت، بلکه عامه مسلمانان و حتی دشمنان نیز بر عظمت و بزرگواری آن حضرت اعتراف کنند.
وی در پایان با اشاره به بیانات امام حسن عسکری(ع) یادآور شد: این امام همام می‌فرماید: «هر کس برادر (دینی) خویش را پنهانی موعظه کرد او را زینت بخشیده است و هر کس آشکارا موعظه‌اش نمود شخصیت او را تحقیر کرده است».
captcha