هنر مبلّغ در برقراری ارتباط با مخاطب؛ عامل مهم رونق‌ مساجد
کد خبر: 3512010
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

هنر مبلّغ در برقراری ارتباط با مخاطب؛ عامل مهم رونق‌ مساجد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر با اشاره به رونق يافتن برنامه‌های مساجد در ماه رمضان، استمرار اين فضا در مساجد را مستلزم حضور موفق مبلّغان و ائمه جماعات در مسجد و ارتباط آنها با نمازگزاران دانست.

حجت‌الاسلام عادل رویوران، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان با اشاره به برنامه‌های شهرستان در ماه رمضان گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، مراسم جزءخوانی روزانه قرآن كريم در 40 مسجد و حسینیه و مراسم لیالی قدر همراه با مداحی و سوگواری از جمله برنامه‌هایی است كه به اين مناسبت در شهرستان انجام شد.

وی با اشاره به رونق يافتن فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌های مساجد شهرستان همزمان با ماه رمضان، در خصوص تداوم این برنامه‌ها بعد از این ماه گفت: استمرار این گونه برنامه‌ها به حضور مبلغان و ائمه جماعات در مساجد و ارتباط برقرار كردن آنها با مخاطب بستگی دارد.

رويوران تصريح كرد: در برخی از مناطق به دلیل ارتباط خوب امام جماعت با مأمومین این حضور استمرار پیدا کند و در برخی مناطق این ارتباط کمرنگ است و در جاهایی نیز اصلاً ارتباطی به وجود نیامده است، از اين رو بعد ماه رمضان برنامه‌های مسجد رونق ماه رمضان را ندارند. 

به گفته رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمشهر هنر مبلغان و ائمه جماعات است که با جوانان ارتباط برقرار کنند و این یکی از مهم‌ترین عوامل‌ در جذب آنها به مساجد است.

رويوران در پايان از آمادگی ستاد اقامه نماز عيد فطر در شهرستان خرمشهر خبر داد.

captcha