چرا محیط‌بانان نباید شهید شناخته شوند؟
کد خبر: 3513541
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
مؤسس کمپین اصلاح قوانین در حمایت از محیط‌بانان مطرح کرد:

چرا محیط‌بانان نباید شهید شناخته شوند؟

گروه اجتماعی: مؤسس کمپین اصلاح قوانین در حمایت از محیط‌بانان گفت: چرا محیط‌بانان را نباید شهید شناخته و خانواده‌های آنان را از حمایت‌های خانواده‌ شهدا بهره‌مند کرد؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایسنا نوشت: عبدالحمید شبیری با اشاره به شهادت سه تن از محیط‌بانان کشور، اظهار کرد: چرا محیط‌بانان را که وظیفه مهم حفاظت از محیط‌ زیست را برعهده دارند نباید شهید شناخت و خانواده‌های آنان را از حمایت‌های خانواده‌ی شهدا بهره‌مند کرد؟
وی ادامه داد: بسیاری از محیط‌بانان به صورت شرکتی استخدام می‌شوند و تا زمانی که امنیت شغلی نباشد، انگیزه شغلی نیز کاهش می‌یابد، درحالی ‌که با وجود خطراتی که جان آنان را تهدید می‌کند، اگر رسمی نباشند خانواده‌های آنان نیز از مزایا و حمایت‌های خاص برخوردار نخواهند شد.
موسس کمپین اصلاح قوانین در حمایت از محیط‌بانان گفت: باید برخی از تجهیزات دفاعی در پوشش محیط‌بانان نظیر جلیقه ضدگلوله برای دفاع از آنان در نظرگرفته شود زیرا سلامت جسمی و جانی از جمله مسائل اصلی این افراد محسوب می‌‍شود، محیط‌بانان با وجود اینکه 250 ساعت در ماه فعالیت می‌کنند تنها حقوق 140 ساعت را دریافت کرده که با توجه به زحماتی که می‌کشند، عادلانه نیست.
 لزوم اصلاحات در قوانین محیط‌بانان کشور
شبیری خواستار برخی اصلاحات در قوانین محیط‌بانان کشور شد و تصریح کرد: باید در برنامه ششم توسعه برای محیط‌زیست اصلاحاتی صورت گیرد تا براساس قوانین منصفانه و مطالعات تطبیقی با قوانین سایر کشورها بازنگری شود و حتی پایان‌نامه‌های دانشجویی نیز در این زمینه مورد بررسی قرار گیرند.
وی افزود: باید مجلس شورای اسلامی در خصوص قوانین محیط‌زیست ورود یابد و اصلاحاتی را مطابق قوانین بین‌المللی کشورهای موفق در این زمینه انجام دهد تا حفاظت از محیط ‌زیست و احترام به آن تبدیل به یک فرهنگ و قانون نظیر برخی از کشورها در ایران شود.
این فعال محیط زیست با بیان اینکه شکار یک تفریح است بنابراین باید شکارگاه‌هایی برای انجام این عمل احداث شود، عنوان کرد: می‌توان شکارگاه‌هایی توسط سازمان حفاظت از محیط ‌زیست احداث کرد که در اطراف آن گونه‌‌های خاص نظیر شترمرغ به ‌منظور انجام شکار پرورش داده شوند که این اقدام می‌تواند موجب کاهش حوادثی جان‌گدازی نظیر شهادت محیط‌بانان کشور شود و از طرفی مقابل شکار غیرقانونی را گرفته و موجب کسب درآمد و کمک به بخش خصوصی، اشتغال‌زایی و جذب گردشگر شود.
شبیری خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت قوانین محیط‌بانان راهکاری که می‌توان ارائه داد، تزریق بودجه است تا به ‌وسیله آن از محیط‌بانان و جنگل‌بانان حمایت کرد و از طرفی محیط ‌زیست را رونق بخشید که موجب افتخار در زمینه طبیعت‌گردی شود.
نابودی محیط ‌زیست برابر با حمله دشمن به کشور است
وی تصریح کرد: از بین رفتن محیط ‌زیست کشور تفاوتی با حمله دشمن به کشور ندارد و بنابراین مردم و مسوولان باید نسبت به این مساله آگاه باشند.
موسس کمپین اصلاح قوانین در حمایت از محیط‌بانان هدف این کمپین را اعلام همدردی و حمایت مردمی از محیط‌بانان دانست و یادآور شد: این کمپین تنها با جنبه حس انسان دوستانه و بدون هیچ چشم‌داشتی تشکیل شد و اکنون 8000 نفر از سراسرکشور از جمله هنرمندان برجسته در آن عضو هستند که نشان‌دهنده حساسیت مردم به محیط‌زیست خودشان است بنابراین مسوولان باید بدانند که مردم تا چه اندازه نسبت به این امر توجه دارند تا اصلاحاتی نسبت به قوانین محیط ‌زیست صورت گیرد.
captcha