آزمون ارزیابی طرح قرآنی امام جواد(ع) در دارالقرآن امام هادی(ع) اهواز برگزار می‌شود
کد خبر: 3527607
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

آزمون ارزیابی طرح قرآنی امام جواد(ع) در دارالقرآن امام هادی(ع) اهواز برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون ارزیابی طرح قرآنی و معرفتی امام جواد(ع) در دارالقرآن امام هادی(ع) کانون بسیج شهید جهان آرا با حضور 80 نفر از پسران 10 تا 16 ساله از سطح استان خوزستان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علیرضا جلالی مدیر دارالقرآن امام هادی(ع) کانون بسیج شهید جهان آرا اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان از برگزاری آزمون ارزیابی طرح قرآنی امام جواد(ع) این دارالقرآن خبر داد.

وی با اشاره به اینکه طرح قرآنی و معرفتی امام جواد (ع) از شهریورماه آغاز شده است و اردوی ارزیابی آن 18 شهریورماه برگزار خواهد شد، افزود:‌ مدت زمان اجرای این طرح 1 سال خواهد بود و 80 نفر از سطح استان جهت شرکت در این آزمون حضور خواند یافت.

جلالی با اشاره به اینکه این تعداد از شرکت‌کنندگان با همکاری فعالان قرآنی و اداره آموزش و پرورش شهرستان‌ها انتخاب شده‌اند، گفت: هدف از اجرای این طرح تربیت قاریان ممتاز در سطح استان است،.

مدیر دارالقرآن امام هادی(ع) کانون بسیج شهید جهان آرا اهواز با بیان اینکه پسران 10 تا 16 ساله جامعه هدف این طرح را تشکیل می دهند، افزود: آزمون ارزیابی این طرح از میان این 80 نفر به صورت شفاهی برگزار خواهد شد و عملکرد قرآنی این افراد از سوی ‌4 داور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از داوری قرائت قرآن شرکت کنندگان، براساس تصمیم داوران 40 نفر از این افراد انتخاب شده و در دوره های آموزشی طرح قرآنی امام جواد(ع) شرکت خواهند کرد. پسران 10 تا 16 ساله منتخب به صورت رایگان جهت تربیت قاریان ممتاز در سطح استان مورد آموزش‌های قرآنی قرار می‌گیرند.

جلالی با اشاره به اینکه در طرح قرآنی و معرفتی امام جواد(ع) آموزش‌های تخصصی رشته‌های تجوید، صوت و لحن، قرائت تقلیدی، مفاهیم قرآن و آیات ولایت در قرآن ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: داوری و آموزش دوره‌ها از سوی قاسم مقدمی و جاسم حسین زاده انجام می‌شود.

captcha