تقویت ایمان و خودباوری باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
کد خبر: 3539010
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

تقویت ایمان و خودباوری باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: آنچه برای رفع آسیب‌های اجتماعی نیازی اساسی است، تقویت ایمان و خودباوری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان دیروز، 27 مهرماه در نشست هم اندیشی و هم افزایی اعضای هسته مرکزی بانوان فرهیخته کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: حضور و مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه تأثیرگذار است.

وی با اعلام اینکه هر زمان شاهد ورود مردم به فعالیت و برنامه‌ای بودیم اثرگذاری آن فعالیت در جامعه ملموس‌تر بوده است، افزود: در واقع هر چه ارتباط با خداوند متعال بیشتر و عمیق‌تر شود، رذایل اخلاقی در جامعه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بانوان می‌توانند با حضور در کنار یکدیگر و تعامل و همدلی فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح استان انجام دهند، عنوان کرد: تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته و فعال استان کردستان به همت تبلیغات اسلامی استان امری ستودنی و قابل تحسین است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کردستان در راستای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را خواستار شد و بیان کرد: استفاده از تکایا، مساجد و زنانی که در این اماکن حضور می‌یابند می‌تواند در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر واقع شود.

وی بیان کرد: تقویت ایمان و خودباوری برای رفع آسیب‌های اجتماعی نیازی اساسی است و در صورتی‌که بانوان دارای ایمانی ضعیف بوده و دچار سستی و کاهلی شوند نمی‌توان کاری برای این قشر از جامعه انجام داد.

آژیر دوری از آموزه‌های دینی را مسبب بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: افزایش آمار نزاع و پرخاشگری به عنوان یک آسیب در جامعه مطرح است و باید با آموزش درست و انتقال اموزه‌های دینی به بانوان جامعه مانع وجود این آسیب‌ها شد.

وی ترویج خرافات و فعالیت‌هایی که برعلیه اسلام انجام می‌شود را نیز از دیگر مشکلات جامعه دانست و افزود: این اتفاقات جوانان ما را از آموزه‌های اسلامی دور می‌کند و باید نسبت به روشنگری و شفاف‌سازی این قشر تلاش شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان یادآور شد: پرهیز از موازی‌کاری و با برنامه عمل کردن می‌تواند بانوان فرهیخته استان را در پیشبرد اهدافشان یاری کند و استانداری نیز آمادگی دارد تا در موارد مورد نیاز جمعیت بانوان فرهیخته استان را یاری کند.

captcha