توزیع بیش از سه هزار متر فرش محراب بین مدارس کردستان
کد خبر: 3545905
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

توزیع بیش از سه هزار متر فرش محراب بین مدارس کردستان

گروه معارف: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از اهدای سه هزار و 740 فرش سجاده‌ای محراب به مدارس آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از  کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از اهدای سه هزار و 740 فرش سجاده‌ای محراب به مدارس آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان خبر داد.

وی افزود: در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز و تجهیز نمازخانه‌های مدارس استان طی دو مرحله سه هزار و 740 متر فرش سجاده‌ای محراب بین شهرستان‌ها و مناطق توزیع شد.

نریمانی با اشاره به روایات و نظریات جامعه‌شناسان اعلام کرد: دوران نوجوانی و جوانی دوران شکل‌گیری و ثبات شخصیت است جوانان روحیه‌ای منعطف و حساسی دارند که اگر ما با برنامه‌ای جامع این روحیه را به سوی تکامل انسانی سوق ندهیم دشمنان این فرصت را غنیمت می‌دانند و از آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به همین دلیل است که نقطه هدف هجمه‌های فرهنگی جوانان و نوجوانان است، بیان کرد: درمان تمامی اضطراب‌ها و نگرانی‌های روحی و روانی امروز جامعه و مردم «الا بذکر الله تطمئن القلوب؛ با یاد خدا دلها آرام می‌گیرد» یعنی ذکر و یاد خداست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: به دلیل گم کردن منشا تسکین و آرامش که یاد خداست جوانان به مسائل لهو و لعب می‌پردازند پس همه وظیفه داریم و مکلفیم به ترویج و تعمیق اقامه نماز و خود معاونان و مربیان پرورشی و مدیران مدارس باید در صف اول نماز جماعت باشند تا الگو و مشوقی برای دانش‌آموزان باشند.

captcha