تحقق آرمان‌های ایران اسلامی در گرو فراگير شدن فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 3562333
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

تحقق آرمان‌های ایران اسلامی در گرو فراگير شدن فرهنگ قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف کرج گفت: تحقق آرمان‌های ايران اسلامی در گرو فراگير شدن فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف نظام و جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمين حسين مهديان، رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان کرج در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز اظهارکرد: گسترش اين فرهنگ در گرو تعميم و تعميق ايمان، شناخت و ارتباط و انس با قرآن و عمل به آموزه‌های قرآن توسط آحاد جامعه و مسئولان نظام است.
اين مسئول افزود: اين مهم مستلزم تعليم قرآن به همه افراد جامعه است و ترويج فرهنگ حفظ قرآن و افزايش تعداد حافظان کلام وحی در کشور يکی از مهمترين راهبردها در اين تعليم است.
مهديان بيان كرد: توجه به شيوه تعليم در سيره و تذکر مقام معظم رهبری نسبت به اهميت حفظ قرآن و کمبود جدی حافظان قرآن در جامعه اسلامي ايران و تصريح ايشان بر ضرورت وجود حداقل 10 ميليون حافظ قرآن در کشور می‌تواند اهميت توجه به اين راهبرد را گوشزد کند.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه كرج در ادامه به برگزاری دوره های آموزشی عمومی آموزش قرآن کریم در بقاع متبرکه و امامزادگان این شهرستان اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها شامل آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم قرآن و تفسیر کلام وحی است که در پایان به شرکت‌کنندگان این دوره گواهینامه رسمی اعطا می‎شود.
وی در پایان خاطر نشان كرد: كلاس‌ها در طول دوره هر هفته  طبق برنامه زمان بندی شده برگزار می‌شود که یقینا این اقدام گامی موثر در راستای تحقق ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به شمار می‌رود.

captcha