حمایت وزارت ارشاد از آثار هنرمندان در حوزه کتابت قرآن/ مشهد در حوزه خوشنویسی و خط پیشتاز است
کد خبر: 3566919
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
معاون وزیر ارشاد خبر داد:

حمایت وزارت ارشاد از آثار هنرمندان در حوزه کتابت قرآن/ مشهد در حوزه خوشنویسی و خط پیشتاز است

گروه فرهنگی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت این وزارت‌خانه نسبت به آثار هنرمندان در حوزه کتابت قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، فارس نوشت: حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، ظهر امروز، ششم بهمن در بازدید از کارگاه خوش نویسی و کتابت آیات قرآن کریم که به مناسبت آغاز پایتخت فرهنگی مشهد در جهان اسلام در نگارخانه رضوان مشهد برگزار شد، عنوان کرد: امیدوارم با همت و کار بزرگ هنرمندان فاخر در این عرصه، امسال نیز آثار ماندگاری خلق شود.
وی با اشاره به حمایت وزارت ارشاد از چاپ این آثار بیان کرد: یکی از گلایه‌هایی که همواره مطرح می‌شود، استفاده از خط عثمان طاها در چاپ قرآن بوده، چراکه یکی از دلایل اقبال ناشران به این خط، بدون حق‌التالیف بودن آن است.
حشمتی سخت‌گیری و دخالت در کار هنرمندان خوشنویس را از دیگر چالش‌های این حوزه برشمرد و اظهار داشت: در حال رایزنی برای رفع این موانع هستیم.
وی با بیان اینکه مشهد در حوزه خط بسیار پیشتاز است، اضافه کرد: امیدوایم بتوانیم از طریق خلق چنین آثاری، خطوط اصیل ایرانی را در جامعه نشر بدهیم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هدف فقط کتابت نیست، بلکه کتابت آیات و احادیث باید همراه با معنا و مفهوم باشد و ما نیز باید با حمایت خود به خرید این آثار کمک کنیم.
captcha