796 نفر وظیفه اقامه نماز در مدارس یزد را برعهده دارند
کد خبر: 3567934
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

796 نفر وظیفه اقامه نماز در مدارس یزد را برعهده دارند

گروه اندیشه: معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: 796 نفر امام جماعت وظیفه اقامه نماز اول وقت در سطح مدارس استان را برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، علی سرداری، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد شب گذشته در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در سال جاری برای مدیران و معلمان سوالاتی در سایت قرار داده شد که در یک ماه 300 نفر از مدیران و معلمان در این طرح شرکت کردند.
وی ادامه داد: در سطح مدارس استان یزد 796 نفر وظیفه امام جماعت را در اقامه نماز اول وقت برعهده دارند که از این تعداد 107 نفر طلبه خواهر و 235 نفر فرهنگیان و بقیه پیش‌نمارها از روحانیت معزز هستند.
سرداری افزود: در مدارس یک وعده نماز و برخی ائمه جماعات در دو مدرسه اقامه نماز دارند که روزانه 1220 جلسه نماز در مدارس استان یزد اقامه می شود و همه مدارس نماز جماعت اقامه می شود.
229 آموزشگاه قرآنی در استان فعالیت دارند
وی با اشاره به اینکه 229 آموزشگاه قرآنی در استان فعالیت دارند گفت: از جمله اقدامات انجام شده برای گسترش فرهنگ نماز اول وقت شرکت کارد مدرسه در نماز جماعت، ایجاد فضای زیبا، تهیه جانماز و مهر تمیز، بیان فلسفه نماز، تشویق و جمع آوری مطالب مرتبط با نماز، مشارکت دانش آموزان جهت فضاسازی و فعالیت های مرتبط با نمار، اهدای جوایز به دانش آموزان فعال در امر نماز بوده است.
سرداری افزود: طی بررسی که سال گذشته صورت گرفت 30 هزار متر مربع موکت برای مفروش کردن نمازخانه های مدارس استان مورد نیاز بود که با پیگیری های انجام شده توسط آموزش و پرورش 5 هزار مترمربع در سال گذشته تهیه شد و در یکسال جاری نیز پیگیر این مساله هستیم و درخواست داریم تا مسئولان کمک کنند فرش با قیمت نازل در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی ادامه داد: در رابطه با حق القدم ائمه جماعات نیز علی رغم آنکه ار تهران هنوز هیچ گونه ابلاغی صورت نگرفته اما با پیگیری و مساعدت شیرزاد مدیرکل آموزش و پرورش استان تا آبان ماه همه این معوقات پرداخت شده است که مبلغ 250 میلیون تومان را شامل شده است.
captcha