برگزاری کارگاه آموزشی «طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری زنان و خانواده» در سنندج
کد خبر: 3591622
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲

برگزاری کارگاه آموزشی «طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری زنان و خانواده» در سنندج

گروه اجتماعی: کارگاه آموزشی «طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده» همزمان با سایر نقاط کشور از 29 فرو.ردین ماه به مدت سه روز در سنندج در برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، لیلا آژیر، مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در تشریح این طرح اظهار کرد: اجرای طرح توان افزایی و تاب آوری  در 2 مرحله برنامه ریزی شده بود که مرحله اول آن در سال 95 اجرا شد و کردستان یکی از 133 استان پایلوت کشور بود که طرح در آن اجرا شد.

وی افزود: مرحله اول طرح به صورت استانی در تمام شهرستان‌های استان، به تناسب جمعیت و پراکندگی آن، ویژه زنان آسیب پذیر و در معرض آسیب و زنان سرپرست خانوار با اولویت مناطق حاشیه و روستاها اجرا شد.

 آژیر بیان کرد: در مرحله اول 80 کارگاه 40 نفره برگزار شده که طی آن 3200 نفر آموزش داده شدند و مدت زمان هر کارگاه 8 ساعت بود که در مجموع بالغ بر 19 هزار نفر ساعت آموزش داده شده است.

وی عنوان کرد: در مرحله اول این طرح که در سال 95 برگزار شد بیشتر بحث ارتقاء تاب آوری در بعد فردی مدنظر بود و مرحله دوم با رویکرد تاب آوری اجتماعی هم اکنون به مدت 3 روز از 29 لغایت 31 فروردین ماه  همزمان با سایر نقاط کشور در سنندج نیز در حال برگزاری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اعلام کرد: امروز فاز اول مرحله دوم که آموزش تسهیل گران طرح است آغاز شده و پس از آن فاز دوم با اولویت خانواده ها، تحت نظارت سازمان های مردم نهاد، در تمام شهرستان های استان اجرا خواهد شد که در این مرحله 400 خانوار آموزش داده می شوند.

وی اجرای این طرح را یکی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه بانوان و خانواده عنوان و تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در مدت مسئولیت خود با نظارت و حمایت سرکار خانم مولاوردی معاون محترم رئیس جمهور و همکاری خانم فرهمندپور معاون وزیر کشور در امور بانوان و خانواده، قدم های مثبت و قابل توجهی در این حوزه برداشته است.

آژیر، در پایان یادآور شد: ترغیب و مطالبه گری بانوان به مشارکت اجتماعی و سیاسی در تمام عرصه ها، از جمله مهمترین مباحثی بوده که در این دولت مدنظر قرار گرفته است.

captcha