کار دولتی در حوزه قرآن جواب نمی‌دهد
کد خبر: 3612646
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
شیخی:

کار دولتی در حوزه قرآن جواب نمی‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی استان مرکزی در دیدار بهاری جامعه قرآنی استان تأکید کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی محور فعالیت‌های قرآنی، اساتید و مردم بودند نه دولت اگر همین مقدار هم برنامه‌های قرآنی زنده است به همت اساتید است برای پیشرفت هم خود پیشکسوتان باید همت کنند و گوشه‌ای از کار را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علی شیخی، پیشکسوت قرآنی استان مرکزی، در اولین دیدار بهاری جامعه قرآنی استان که به همت ایکنا برگزار شد گفت: محور پیشرفت فعالیت‌های قرآنی، اساتید هستند نه هیچ ارگان دولتی، از همان اوایل انقلاب هم همین اساتید محور کارهای قرآنی بودند، علی‌رغم تعدد مراکز قرآنی، همچنان عامل رشد فعالیت‌ها اساتید هستند یعنی افرادی که قاری و حافظ شدند و زیر نظر استاد کار کردند.
مدیر مؤسسه نسیم اختران قرآنی ادامه داد: شاید از اوایل انقلاب تاکنون ارگان‌های دولتی بسترسازی کرده باشند اما اصل کار از جانب اساتید قرآنی بود و روز به روز در مباحث آموزش و تجلیل و اینکه اصلاً حضور آنها احساس نمی‌شود مظلوم‌تر می‌شوند، ما هنوز یک نظام نامه قرآنی در کشور نداریم، مالزی به چه زیبایی مسابقات قرآن برگزار کرد اما بعد از چهل سال هنوز در نحوه برگزاری  مسابقات مشکل داریم یا نقصان در رشته‌ها داریم تفسیر را از مسابقات حذف کردند درحالیکه باید افزوده می‌شد ما در اجرای مسابقه مشکل داریم چه رسد به اینکه نظام نامه داشته باشیم.
پیشکسوت قرآنی استان افزود: در مباحث محتوایی فوق‌العاده ضعیف هستیم و ضعیف‌تر هم می‌شویم، باید اول نظام نامه داشته باشیم باید خود اساتید قرآنی همت کنند ما امروز در مؤسسه نسیم اختران روی نوجوانان سرمایه‌گذاری می‌کنیم چراکه فرد بزرگسال از دست رفته و دیگر نمی‌توان آن را به سمت تربیت قرآنی جذب کرد بزرگسالان آنقدر درگیر امور زندگی شده‌اند که دیگر فرصتی برای یادگیری ندارد.
وی ادامه داد: باید آموزش فراگیر داشته باشیم، بهترین قاری را تربیت می‌کنیم اما اخلاق و تربیت ندارد این نقص از کجاست؟ باید اول زیرساخت‌های تربیت را آماده کنیم. اساتید خودشان شروع کنند و یک قسمتی از کار را دست بگیرند از طرف مؤسسه با دانشگاه‌ها نامه‌نگاری کردیم، طرح دادیم اما هیچ کدام استقبال نکردند ادعا می‌کنند خودشان تیم قوی دارند خوب بگویند در این چند سال چه که کار قابلی در مباحث پژوهشی کرده‌اند؟
شیخی در پایان گفت: اگر قرار باشد مباحث دینی به دولت واگذار شود باید فاتحه آن را خواند، اگر همین میزان هم زنده است به دلیل مردمی بودن آن است دوران طلایی قرآن در دهه‌های 40 تا 70 به دست اساتید و مردم محقق شد با موضوعات معنوی هم پیش می‌رفت هیچ هزینه‌ای هم نداشت با جوایز معنوی مثل مکه کار می‌کردند امروز صدها برابر هزینه می‌شود اما خروجی ندارد.
captcha