ارتباط فرزندان با خداوند از نقش‌های اصلی پدر ومادر است
کد خبر: 3619647
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸

ارتباط فرزندان با خداوند از نقش‌های اصلی پدر ومادر است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه دراستان کردستان گفت: یکی از نقش‌های پدر ومادر این است که فرزندان را با خداوند ارتباط دهند و رابطه‌ای خدایی بین خدا و فرزندان ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان صبح امروز، 25 تیرماه درهشتاد وهفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع ارائه بررسی طرح بنیادی نقش پدر و بررسی برنامه‌های دهه کرامت برگزار شد، اظهارکرد: برجسته‌ترین نقش پدر تامین معاش و مدیریت و رهبری و مایه قوام خانواده است.

وی افزود: با توجه به تبلیغات سوء از طرف غرب و رسانه‌های آنها باید توجه بیشتری به نقش پدردر خانواده شود که دست‌های پشت پرده در جهت کمرنگ کردن نقش پدردر جامعه بسیار فعال کار می‌کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به آیات قرآنی گفتند: دستورات فراوانی دررابطه با اهمیت جایگاه پدر ومادر درقرآن کریم آمده است که یکی ازمهم‌ترین نقش پدر و مادر این است که به عنوان دوستون خانواده پناه فرزندان هستند.

وی عنوان کرد: توجه به جایگاه والدین یک بحث شخصی نیست بلکه موضوعی اجتماعی است که بایدگفت نقش پدر هم درتأمین معاش وهم در مدیریت و رهبری خانواده را خداوند به پدر عطا کرده که این مایه قوام واستواری خانواده است و درنبود پدر خانواده دچار ضرر و زیان می‌شود.

به گفته وی، یکی از نقش‌های پدر ومادر این است که فرزندان را با خداوند ارتباط دهند و رابطه‌ای خدایی بین خدا و فرزندان ایجاد کنند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: کسب روزی حلال و اقتصاد سلامت خانواده و شناخت قواعد و قوانین اجتماعی ازدیگر وظایف پدر است و نباید پدر و مادر گذشته از مدرسه و دانشگاه نقش اصلی و اساسی خود را نسبت به فرزندان کمرنگ کنند.

نماینده ولی فقیه دراستان اعلام کرد: تربیت سیاسی به فرزندان نیز از دیگر وظایف پدر است وبایدبه گونه ای تربیت شوند که نسبت به جامعه خود احساس مسئولیت داشته باشند امامتاسفانه امروزه تفکرات درتربیت سیاسی بیشتر به طرف منافع وسودشخصی رفته تا اینکه درجهت دلسوزی شهر واستان وکشور خود هدایت شود.

وی با بیان اینکه غربیها ودشمنان هرروز باهدف وبرنامه ریزی خاصی روی تغییر سبک زندگی ودین مسلمان‌ها وکشورهای متمدن کار می کنندوازروش خاصی به نام پخت قورباغه ای دارند فرهنگ اصیل جامعه متمدن را عوض می‌کنند.

نماینده ولی فقیه دراستان افزود: این سالها شاهد هستیم تهاجم فرهنگی درزمینه تغییر سبک زندگی بسیار موفق شده که حتی توانسته اند زمان خواب واستراحت وروش کسب وکار انسانهارا درشهرها وروستاها تغییر دهند.

نماینده ولی فقیه دراستان با تاکید براینکه شورای فرهنگ عمومی باید به مسائل وموضوعات مهم جامعه بپردازد، گفت: مسائل و موضوعاتی که در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها مورد بررسی و نقد قرارمی‌گیرد باید در سطح کلان کشور و جامعه مطرح و روی آنها کار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن دهه کرامت اشاره کرد و گفت: دهه کرامت بهترین فرصت برای شناخت بزرگان وشخصیت‌های دینی ما است و ما باید روش و سیره چنین شخصیت‌هایی همچون حضرت معصومه (س) را درزندگی مورد الگوی خود قراردهیم.

آیت الله حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: اینها کسانی هستند که هرکدام نزد خداوند جایگاه ویژه خاص خود راداشته‌اند و باید زن‌ها کشور اسلامی ما چنین شخصیت والای را در زندگی مورد الگو خود قرار دهند نه زنان با ظاهر و قیافه‌های آنچنانی که از سوی دشمنان به عنوان الگویی برای زنان جامعه ما معرفی می‌شوند.

آیت الله حسینی شاهرودی بر داشتن نگاه عمیق نسبت به حل مشکلات تاکید کرد و افزود: نقش بانوان را باید در جامعه بیشتر جدی بگیریم.

وی با تاکید بر همکاری تمامی دستگاه ها واعضای شورای فرهنگ عمومی در برگزاری برنامه های دهه کرامت، یادآور شد: در این دهه باید الگوهای اسلامی هم چون حضرت معصومه (س) بیشتر به بانوان ما معرفی شود.

captcha