ذخیره‌سازی خون بندناف موجب تضمین سلامت فرزندانمان می‌شود
کد خبر: 3624414
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹

ذخیره‌سازی خون بندناف موجب تضمین سلامت فرزندانمان می‌شود

گروه اجتماعی: مدیركل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کردستان به بحث ذخیره‌سازی خون بندناف رویان اشاره کرد و گفت: با ذخیره‌سازی خون بندناف فرزندانمان می‌توانیم سلامتی آنان را در آینده تأمین و تضمین کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، لیلا آژیر، مدیركل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کردستان امروز، هفتم مردادماه در نشست مشترک فعالان امور بانوان با جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از مجموعه‌های جوان استان بوده که با جوان‌گرایی توانسته موفقیت‌های بسیاری را کسب کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش «بخشندگان خون، ضامنان سلامت» با همکاری امور بانوان استانداری و جهاددانشگاهی افزود: حوزه سلامت یکی از حوزه‌های مهم است که در دولت تدبیر و امید با طرح تحول نظام سلامت توجه ویژه‌ای به این امر شده است.

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کردستان به توجه ویژه دولت به امور بانوان اشار و بیان کرد: در این راستا استان کردستان یکی از استان‌های پیش رو در تشکیل پرونده سلامت برای بانوان شاغل بوده است.

وی با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بانوان در زمینه‌های مختلف بیان کرد: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بانوان در زمینه‌های  مختلف به ویژه در امر سلامت موجب شادابی خانواده و در نتیجه جامعه می‌شود.

آژیر عنوان کرد: آهنگ کاهش رشد جمعیتی یکی از مشکلات عمده کشور بوده که در این مبحث استان کردستان زیاد با میانگین کشوری فاصله ندارد.

وی اعلام کرد: مؤسسه رویان یکی از مؤسسات برجسته علمی کشور بوده که تاکنون توانسته در بخش‌های علمی کشور به موفقیت‌های بسیار بالایی دست پیدا کند و در برخی از زمینه‌ها نیز پیشتاز باشد.

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کردستان با اشاره به ورود جهادانشگاهی در بحث درمان ناباروری و موفقیت رویان در سطح جهان بیان کرد: مؤسسه رویان ایران را در زمینه ناباروری معرفی کرده است و در آمارهای خود رقم 97 درصدی درمان ناباروری را اعلام کرده است.

وی به بحث ذخیره‌سازی خون بندناف رویان در این مؤسسه اشاره کرد و افزود: با ذخیره‌سازی خون بندناف فرزندانمان می‌توانیم سلامتی آنان را در آینده تأمین و تضمین کنیم.

آژیر با اشاره به اینکه بانوان ما به دلیل عدم آشنایی با ذخیره‌سازی خون بندناف، نگاه ویترینی و لوکسی به این امر دارند، ادامه داد: بانوان کشور و در نتیجه استان کردستان باید ضرورت ذخیره‌سازی خون بندناف را احساس کنند و این امر را برای تمام افراد جامعه تبیین کنند.

وی در پایان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشت و درمان، پایگاه های سلامت، تامین اجتماعی در این زمینه باید به کمک جهاددانشگاهی آمده و با برگزاری کارگاه و دورههای آموزشی برای مادران باردار زمینه آشنایی آنان با ذخیره‌سازی خون بندناف و ضرورت این امر را فراهم کنند.

captcha