برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری
کد خبر: 3626497
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری

اولین دوره فنی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سروش وحی با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تربیت حافظان قرآن کریم در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم الهی دبیر اولین دوره فنی مسابقات بین‌المللی سروش وحی در دیدار با مدیر کل سازمان صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: این مسابقات در سه رشته تحقیق، تدویر و تحدیر قرآن، در دو گروه سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال با محوریت حفظ دو و نیم جزء از قرآن کریم که سوره بقره را شامل می‌شود در 12 دوره برگزار خواهد شد و تلاش دارد تا حافظ قاری و قاری حافظ قرآن تربیت کند.

وی افزود: این مسابقات با حضور شرکت کنندگانی از کشورهایی همچون عراق، ارمنستان، امارات، کویت و افغانستان برگزار می شود.

دبیر اولین دوره فنی مسابقات بین‌المللی سروش وحی با بیان اینکه آزمون کتبی که شرط ورود به مسابقات است، در مهر برگزار می‌شود و آبان نیز به مدت یک هفته، پذیرای شرکت کنندگان در مشهد الرضا هستیم، افزود: امیدوارم با حمایت سازمان‌های مربوطه و تشکل‌های مردم نهاد، این رویداد مهم و عظیم قرآنی به خوبی برگزار شود.

محسن نصرپور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز با اشاره به آمادگی کامل این سازمان برای ترویج و گسترش فرهنگ قرآن و عترت گفت: این سازمان آماده هر گونه همکاری برای برگزاری با شکوه این مسابقات است.
captcha