برگزاری همایش مساجد در تالار قرآن همدان
کد خبر: 3630310
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

برگزاری همایش مساجد در تالار قرآن همدان

گروه فرهنگی: مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری همایش مساجد همزمان با روز جهانی مساجد در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: همزمان با 30مرداد، روز جهانی مساجد، همایشی با حضور روحانیون، هیئت امنا و سایر فعالان مساجد همدان با همكاری شهرداری و شورای اسلامی شهر به منظور آشنایی و هماهنگی بیشتر مساجد با شورای رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه «همایش مساجد» در تالار قرآن برگزار خواهد شد افزود: هدف این شورا رساندن مساجد به تراز مساجد انقلاب اسلامی و تحقق بیانات امام خمینی(ره) که فرمودند«مساجد سنگرند و این سنگرها را حفظ كنید» برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام حسنی‌حلم با بیان اینكه كاركردهای مساجد صرفا محدود به اقامه نماز نیست، عنوان كرد: قبلا در مساجد شاهد فعالیت نهضت سوادآموزی، آموزش‌های نظامی، صندوق‌های قرض‌الحسنه و رفع بسیاری از مسائل و مشكلات نمازگزاران مرتبط با مسجد بودیم.
وی با اشاره به نگاهی كه در تلاش است به صورت هدفمند مساجد را خالی و بدون نمازگزار نمایش دهد تأكید كرد: در مقابله با این استراتژی دشمن باید با همه توان مساجد را آباد و فعال كنیم.
حجت‌الاسلام حسنی‌حلم نقش هیئت امنای مساجد را در این راستا بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: اعضای هیئت امنا باید با اخلاق، رفتار و برنامه‌های متنوع، مساجد را پویا و مملو از حضور جوانان نگهدارند.

captcha