چهره‌های اثرگذار قرآنی تربیت‌یافته محافل مردمی هستند
کد خبر: 3635045
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

چهره‌های اثرگذار قرآنی تربیت‌یافته محافل مردمی هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس هیئت مدیره مجمع قرآنیان اراک گفت: کمتر در حوزه دانشگاه و آموزش‌وپرورش دیده‌ایم که حافظ و قاری قرآن تربیت شده باشد، آنچه چهره قرآنی داریم همه افرادی هستند که از جلسات مردمی تربیت شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ابوطالب شهسواری، رئیس هیئت مدیره مجمع قرآنیان اراک، شامگاه، چهارم شهریورماه در نشست مجمع قرآنیان اراک که با هدف بررسی کاهش آسیب‌های اجتماعی از نگاه قرآن و با حضور مدیرکل اجتماعی استانداری مرکزی برگزار شد گفت: فعالیت در حوزه اجتماعی در اولویت بسیاری از سمن‌ها قرار دارد و هرجا مردم کار را پیش بردند قطعاً موفقیت هم حاصل شده است. 
وی ادامه داد: امروز هیئت‌های مذهبی و قرآنی هستند که علوم، اخلاق و دانش قرآنی را در حوزه قرائت و حفظ نشر می‌دهند. مؤسسات، محافل خانگی یا مساجد، کلاس‌های مختلفی برگزار می‌کنند.
شهسواری بیان کرد:  کمتر در حوزه دانشگاه و آموزش‌وپرورش دیده‌ایم که حافظ و قاری قرآن تربیت شده باشد. آنچه قاری، حافظ، خادم و چهره قرآنی داریم همه افرادی هستند که از جلسات مردمی تربیت شدند اساتید قرآن تربیت یافته دانشگاه نیستند درواقع اساتید دانشی که در جلسات و تشکل‌های مردم نهاد آموختند را به دانشگاه انتقال دادند و کمتر مطلبی از دانشگاه به جمع مردمی انتقال پیدا کرده است. 
وی تصریح کرد: فعالیت قرآنی با اشاعه تشکل‌ها توسعه می‌یابد، مجمع قرآنیان اراک دارای پتانسیل خوبی است اعضای مؤسس مجمع قرآنیان نیازمند خانه قرآنی یا محلی برای اجتماع هستند.
به گزارش ایکنا؛ علی شیخی، مدیر مؤسسه نسیم اختران قرآنی اراک نیز در این جلسه بر لزوم حمایت مسئولان ارشد استان از فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی هر کدام به نوبه خود در فعالیت‌های قرآنی سهیم هستند و برای جامعه هدف، مسابقات و دوره‌های قرآنی برگزار می‌کنند.  
وی ادامه داد: مؤسسات قرآنی دارای طرح‌های خوبی هستند که متأسفانه با بی‌مهری مواجه می‌شوند و گاهی اجازه فعالیت داده نمی‌شود بهتر است استانداری پشتوانه‌ای باشد برای همکاری دستگاه‌های اجرایی با مؤسسات قرآنی. مؤسسات فعال این پتانسیل را دارند که کودکان نخبه قرآنی را شناسایی و برای آینده سرمایه‌گذاری کنند.
captcha