تلاش اتحادیه جهانی اهل تصوف الجزایر برای احیای نقش آموزشی قرآن
کد خبر: 3640997
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

تلاش اتحادیه جهانی اهل تصوف الجزایر برای احیای نقش آموزشی قرآن

گروه بین‌الملل: اتحاديه ملی «زوایا»(مدارس دینی) الجزایر، سلسله دوره‌های آموزش علوم قرآنی ویژه جوانان برگزار خواهد کرد که نخستین دوره آن با موضوع مفاهیم تربیتی قرآن برگزار می‌شود.

تلاش اتحادیه جهانی اهل تصوف الجزایر برای احیای نقش آموزش قرآنبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «النهار»؛ این دوره‌های قرآنی با همکاری اتحادیه جهانی اهل تصوف و در چند استان شمالی و جنوبی این کشور برگزار خواهد شد.

«محمود عمر شعلال»، رئیس اتحاديه ملی «زوایا»(مدارس دینی) الجزایر در این باره گفت: شش دوره آموزش علوم قرآنی ویژه جوانان در استان‌های مستغانم، الجزائر، قسنطینه، غردایه، آدرار و بجایه برگزار می‌شود و این دوره‌های قرآنی به مدت یک سال کامل خواهد بود.

وی افزود: هدف از برپایی این دوره‌های قرآنی، احیای نقش زوایای دینی در آموزش قرآن کریم و تأکید بر جایگاه مهم جوانان است. 

شعلال تصریح کرد: این سازمان به دنبال ایجاد انگیزه در میان جوانان برای فراگیری قرآن و حفظ این کتاب الهی و برجسته‌سازی نقش زوایای دینی در الجزایر است.

وی اضافه کرد: نخستین دوره آموزش علوم قرآن کریم به جوانان، از 31 شهریور تا 7 مهرماه سال جاری در شهر مستغانم برگزار خواهد شد.

محمود عمر شعلال گفت: این دوره با موضوع «مفاهیم تربیتی در قرآن کریم» و با مشارکت شماری از علمای برجسته اسلامی همچون «شیخ احمد بن حمد الخلیلی»، مفتی اعظم عمان و «یحیی پالاویچینی»، مبلغ و واعظ ایتالیایی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: «تربیت مدنی در قرآن»، «عملکرد قرآن کریم در حوزه روانشناسی اسلامی» و«مزیت‌های تربیت صحیح در قرآن کریم» از جمله محورهای نخستین دوره آموزش علوم قرآن به جوانان است و  در این دوره‌ها تلاش می‌شود تا میان دیدگاه‌ها و رویکردهای علمای مسلمان و دانشمندان علوم تجربی نوعی همگرایی ایجاد شود/.

captcha