یکپارچه شدن برنامه‌های قرآنی در هفته قرآن دانشگاه
کد خبر: 3655050
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
جعفرپور خبر داد:

یکپارچه شدن برنامه‌های قرآنی در هفته قرآن دانشگاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اداره فعالیت‌‌های دینی و قرآنی وزارت علوم از تهیه یک پیش‌نویس برای یک‌پارچه شدن فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها در هفته قرآن و دانشگاه خبر داد و گفت: در جلسه اخیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها مقرر شد تا دستگاه‌ها دانشگاهی هر کدام برنامه خاصی برای هفته قرآن و عترت نداشته باشند و این برنامه‌ها از طریق نهاد نمایندگی ولی فقیه ابلاغ شود.

رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد برنامه‌های قرآنی دانشگاه‌ها در هفته قرآن و دانشگاه، گفت: جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها اواخر هفته گذشته به میزبانی بسیج دانشجویی برگزار و در آن در مورد فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها در هفته قرآن و دانشگاه بحث شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد هر دستگاه به صورت جداگانه یک برنامه نداشته باشد. بلکه تصمیم بر این شده است تا نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ در مورد فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها پیش‌نویسی داشته باشد تا در جلسه آینده مورد بررسی قرار گیرد و محورهای آن نیز نهایی شود. زمانی که محورها نهایی شود، شورا رونوشتی به همه دستگاه‌ها ابلاغ خواهد کرد تا بر اساس آن در سطح کل کشور یک سری برنامه‌ها مشخص را در این هفته برگزار کنیم. 

جعفرپور تصریح کرد: از جمله مواردی که در این پیش‌نویس مطرح شده اما هنوز نهایی نشده است می‌توان به این مورد اشاره کرد که مقرر شده، اگر دانشگاهی فعالیت خاصی را مدنظر دارد باید آغاز آن را همزمان با هفته قرآن و دانشگاه قرار دهد.

مدیرکل اداره فعالیت‌‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌ با اشاره به اینکه جشنواره‌های قرآنی دانشگاه‌ها براساس این پیش‌نویس از این هفته کلید خواهد خورد، خاطرنشان کرد: همچنین اگر تجلیل از فعالان قرآنی دانشگاه در برنامه قرار دارد باید در این هفته صورت بگیرد.

وی اذعان کرد: مقرر شده است در این هفته همه دانشگاه‌ها در صورت امکان محافل انس با قرآن را به صورت پررنگ برگزار کنند. همچنین در این هفته فضاهای مذهبی دانشگاه اعم از نمازخانه، مساجد و ... معطرسازی و آماده برگزاری مراسم‌های خاص این هفته شوند.

جعفرپور در ادامه اظهار کرد: همچنین در این پیش‌نویس مطرح شده است که اگر قرار است، آثار قرآنی اعم از کتاب، نرم‌افزار، پژوهش و ... در دانشگاه رونمایی شود، باید این آثار در هفته قرآن و دانشگاه رونمایی شود. از قبل از شروع هفته قرآن و دانشگاه شورای فرهنگی دانشگاه‌ها با موضوع برنامه‌های قرآن و عترت در حد مسئولان سطح بالای دانشگاه تشکیل شود و برنامه‌های روتین مورد بازنگری قرار گیرد.

مدیرکل اداره فعالیت‌‌های دینی و قرآنی وزارت علوم گفت: اگر بحث کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی و جلسات و نشست‌هایی که در مورد حوزه قرآن و عترت در دانشگاه‌ها مطرح است، این برنامه‌ها نیز باید در هفته قرآن و دانشگاه مورد پردازش قرار گیرد. 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۱۵:۱۳
0
0
یکپارچه شدن برنامه‌های قرآنی در بهتر نظارت کردن روی آنها موثر خواهد بود
captcha