تنها مدرسه قرآنی دوره متوسطه کشور در اراک/فصل طلایی آموزش قرآن
کد خبر: 3655314
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

تنها مدرسه قرآنی دوره متوسطه کشور در اراک/فصل طلایی آموزش قرآن

آموزگاران و کادر اجرایی مدارس قرآنی نیز معلومات قرانی دارند حتی رانندگان سرویس دانش آموزان مدارس قرانی از افراد دیندار و مومن هستند که موازین اسلامی را رعایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: 17 مدرسه رسمی قرآنی در استان مرکزی، آموزش قرآن‌ کریم را فراتر و عمیق‌تر از مدارس عادی ادامه می دهند و در این مدارس به صورت ویژه در کنار ساعات رسمی آموزش کتاب‌های درسی، کتاب‌های قرآنی نیز به دانش‌آموزان تعلیم داده می‌شود؛ فعالیت‌های قرآنی از جمله حفظ، قرائت و روان‌خوانی قرآن کریم به دانش‌آموزان در مدارس رسمی قرآنی به صورت تخصصی انجام می‌شود تا آنان در این مدارس به صورت مطلوب قرآن را فرا بگیرند.
برخلاف باور عموم ساعات آموزش قرآن‌کریم در همان ساعات رسمی درسی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و این دانش آموزان علاوه بر کتب درسی، آموزش های قرآن کریم را هم فرا می گیرند همچنین در صورت لزوم و صلاحدید معلمان، برنامه‌های آموزش قرآن‌ کریم به صورت فوق برنامه در ساعات اوقاف فراغت دانش‌آموزان به آنان آموزش داده می‌شود.
به دانش‌آموزان علاقمند به مفاهیم قرآنی در مدارس قرآنی به همراه کتاب‌های درسی، کتاب‌های مکمل قرآنی نیز ارائه می‌شود تا در کنار آموزش کتاب‌های درسی، کتاب‌های قرآنی نیز به آنان آموزش داده شود.
تحصیل ۴ هزار نفر در مدارس قرآن استان مرکزی
شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این راستا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: هم اکنون قریب به 4هزار دانش آموز دختر و پسر در مدارس قرآنی استان مرکزی مشغول به تحصیل و اموزش آموزه های دینی و قرآنی هستند.
او عقیده دارد: فضای قرآنی این مدارس تاثیر بسزایی در گرایش هر چه بیشتر دانش آموزان به آموزه های دینی دارد همچنین زمانی که دانش آموز رفتار و راه و روش قرآنی را از معلم خود می بیند به این راه درست جذب می شود و سعی می کند خودش نیز به این رفتار آراسته شود.
چهره قرآنی پدر و مادر
فولادوند افزود: مدارس رسمی قرآنی در پایه اول تا ششم ابتدایی از دانش آموزان علاقمندی که حدنصاب نمره آزمون را کسب کنند و در مصاحبه نیز موفق شوند ثبت نام می کند و این مدارس در شیفت ثابت صبح در قالب برنامه‌های رسمی آموزش‌ و پرورش فعالیت می‌کنند؛ حفظ اجزای قرآن کریم، داشتن مدرک قرآنی از مراکز جامعه القرآن، چهره قرآنی بودن پدر و مادر، فرزندان فرهنگیان، محفوظات و معلومات قرانی دانش آموز، کسب رتبه در مسابقات قرآنی استان از شروط ثبت نام در مدارس قرآنی است.
رمضانی، معاون قران و عترت و نماز اداره کل اموزش و پرورش استان مرکزی هم تعداد مدارس قرآنی در سطح استان مرکزی را 17 باب عنوان کرد و گفت: از این تعداد 16مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه و یک مدرسه متوسطه دوره اول دخترانه است؛ مدرسه قرآنی متوسطه دوره اول در اراک تنها مدرسه متوسطه قرآنی در سطح کشور است که با نام «فطرت» از دانش اموزان علاقمندی ثبت نام می کند که در دوره ابتدایی حائز رتبه های برتر در مسابقات قرآنی کشور و استان بوده باشند.
مدارس ابتدایی قرآنی دخترانه:
قدس و حاج مینایی اراک، ضیائیه درتفرش، تهذیب در خمین، قدس ساوه، حضرت معصومه(س) دلیجان، آیت الله اشعری زرندیه، زینبیه کمیجان
 مدارس ابتدایی قرآنی پسرانه:
بقیه الله، حاج وفایی و متقین اراک، 15خرداد خمین، مشکاه ساوه، آل یاسین محلات، شهید بهشتی نوبران، شهدای کربلا فراهان
وی از بهره مندی و جذب مدیران و معلمان قرانی، متعهد و برگزیده در مدارس قرآنی خبر داد و افزود: آموزگاران و کادر اجرایی مدارس قرآنی نیز معلومات قرانی دارند و به تحفیظ، تجوید، روخوانی و روانخوانی نیز مسلط هستند، حتی رانندگان سرویس دانش آموزان مدارس قرانی از افراد دیندار و مومن هستند که موازین اسلامی را رعایت می کنند.
این مدارس فقط قرآنی صرف نیست بلکه دانش آموزان محصل در این مدارس حتی در المپیادها و جشنواره های علمی مختلف شرکت می کنند و با کسب امتیازات بالا سبب درخشش مدرسه در سطح کشور و استان می شوند.
حیات طیبه
دروه های آموزشی خانواده، عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی هم برای والدین برگزار می شود و آنها را از برنامه های مدرسه از جمله برنامه «حیات طیبه» در جریان می گذارند که ضمن راهنمایی و هدایت فرزند خود، با مربیان و آموزگاران مدرسه  جهت پیشبرد اهداف والای مدرسه همکاری و کمک کنند.
حیات طیبه طرحی است که در آن مفاهیم و مضامین قرآنی روی دانش آموزان کار می شود و لازم است در خانه نیز با همکاری اولیا این مفاهیم و آموزه ها عملی شود.
رمضانی با بیان اینکه مدارس قرآنی به صورت هیات امنایی اداره می شود و از هر دانش آموز مبلغ 155هزار تومان دریافت می شود، گفت: به سبب استقبال والدین درخواست تاسیس مدارس قرآنی بیشتری در سطح استان هست و امید است با تصویب شورای عالی وزارت آموزش و پرورش بتوان این مدارس را گسترش داد.
این کارشناس قرآن استان اظهار کرد: به دلیل لزوم به روز بودن معلمان و مدیران مدارس قرآنی مراسم بازدید از مدارس قرانی شهر مقدس قم و یزد برای مدیران برگزار شد و مدیران ضمن بازدید از این مدارس با تجربه های جدید و کار آمد در این مدارس آشنا شدند؛ همچنین دوره های آموزشی یکروزه برای آموزگاران این مدارس دایر شد.
captcha