بانوان؛ پیشتاز در عرصه‌های قرآنی/ نسبت به حقوق اهل قرآن اقدام جدی صورت گیرد
کد خبر: 3666973
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
قره‌شیخلو:

بانوان؛ پیشتاز در عرصه‌های قرآنی/ نسبت به حقوق اهل قرآن اقدام جدی صورت گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با تأکید بر اینکه بانوان در عرصه های قرآنی بسیار پیشتاز هستند، بیان کرد: بیش از 83 درصد خانم در آزمون‌های حفظ قرآن 10 سال اخیر شرکت کردند که آمار قابل توجهی است و زمینه باید برای رشد این افراد فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و دبیر هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در اختتامیه اولین دوره مسابقات ملی قرآن سروش وحی که شامگاه چهارم آذرماه در سالن صبای مشهد برگزار شد، عنوان کرد: این مسابقه توسط بخش مردمی و مؤسسه قرآنی برگزار شده است و نشان می‌دهد که باید به ظرفیت مردمی در حوزه قرآن اعتماد کنیم تا روز به روز این مجموعه توسعه پیدا کند.
وی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی تا به حال پیشرفت‌های نسبتاً خوبی داشته‌اند، عنوان کرد: قطعاً هنوز راه زیادی برای توسعه و پیشرفت مؤسسات قرآنی در پیش است.
قره‌شیخلو با بیان اینکه بر همه مسئولان قرآنی کشور واجب است که از اینگونه حرکت‌های مردمی و فعالیت مؤسسات قرآنی حمایت کنند، ابراز کرد: علاوه‌ بر مسئولان، خود مردم نیز می‌توانند به توسعه برنامه‌های قرآنی کمک کنند.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه در کشورمان افراد زیادی در زمینه‌های قرآنی یاری می‌رسانند، تصریح کرد: اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم؛ مردم صدها میلیارد تومان برای برپایی عزاداری هزینه می‌کنند که این اتفاق و ظرفیت باید برای قرآن هم باشد.
دبیر هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت ادامه داد: از حمایت فعالیت‌های قرآنی بسیار حرف می‌زنیم اما به آن عمل نمی‌کنیم، اگر به وظایف عمل می‌کردیم، چهره‌های قرآنی گله‌مند نبودند.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم کار قرآنی در کشور موفق باشد به چند شاخصه نیازمندیم، ابراز کرد: ساختار مناسب، نیروی انسانی، برنامه، امکانات مناسب و بودجه از جمله شاخصه‌هایی است که کار قرآنی به آن نیاز دارد.
قره‌شیخلو با اشاره به اینکه بودجه‌های قرآنی اندک است، اضافه کرد: مسئولان باید نسبت به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند و نسبت به حق و حقوق اهل قرآن در کشور اقدام جدی را انجام دهند تا وقتی پای صحبت قرآنیان می‌نشینیم گله‌ها به حداقل برسد.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه در کشور استعدادهای قرآنی خوبی وجود دارد، تشریح کرد: باید به این استعدادهای قرآنی رسیدگی و توجه شود و زمینه را برای رشد این افراد آماده کرد.
دبیر هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت با تأکید بر اینکه بانوان در عرصه قرآنی بسیار پیشتاز هستند، بیان کرد: بیش از 83 درصد خانم در آزمون‌های حفظ قرآن 10 سال اخیر شرکت کردند که آمار قابل توجهی است و زمینه باید برای رشد این افراد فراهم شود.
captcha