مشارکت بانوان در اهدا خون به زلزله زدگان 20 درصد افزایش یافت
کد خبر: 3668423
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

مشارکت بانوان در اهدا خون به زلزله زدگان 20 درصد افزایش یافت

گروه اجتماعی: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به اینکه در زلزله کرمانشاه مردم به صورت خودجوش در کمک به هموطنان خود اقدامات خوبی را انجام دادند، گفت: این امر موجب شد آمار بانوان اهداکننده خون از پنج درصد به 20 درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در همایش «بخشندگان خون ضامنان سلامتی» که امروز، 9 آذرماه در مجتمع ایثار برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه گذاری در مباحث سلامت به‌ زنان اختصاص یابد، چراکه زنان سفیران سلامت در خانواده هستند.

وی با اشاره به اینکه در زلزله کرمانشاه مردم به صورت خودجوش در کمک به هموطنان خود اقدامات خوبی را انجام دادند، افزود: این امر موجب شد آمار بانوان اهداکننده خون از پنج درصد به 20 درصد افزایش پیدا کند.

آژیر بیان کرد: در زلزله سال 1999ترکیه که ۱۷ هزار نفر در آن کشته  شدند، در یک حرکت خودجوش بانوان این کشور سازمانی برای حمایت از زنان با نام کاداو تشکیل دادند.

 وی با اشاره به اینکه امروزاین سازمان با عنوان سازمان جلب مشارکت بانوان در ترکیه نام گرفته است، اعلام کرد: از این سال تاکنون در ترکیه اگر زلزله‌ای رخ دهد این سازمان اقدام به استقرار چادرهای ویژه بانوان و ارائه خدمات به آنها می کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اعلام اینکه در حادثه زلزله کرمانشاه نیز بانوان استان کردستان به صورت خودجوش کمک‌های خوبی را به زلزله زدگان ارائه دادند، عنوان کرد: در حرکت خودجوش بانوان، جوانان، اقشار مختلف کمک‌های زیادی را برای زلزله‌زدگان جمع‌آوری کردند.

وی با اعلام به اینکه در شرایط حساس جامعه هر جا که نیاز باشد، زنان کمک کرده‌اند، بیان کرد: حضور بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف اجتماعی اثرگذار بوده است.

 آژیر در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به تاب‌آوری خانواده‌ها اعلام کرد:  محور تاب‌آوری خانواده‌ها باید زنان باشند چراکه زنان نشان داده‌اند همواره در خانواده به عنوان سفیر عمل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه باید بانوان را محور تمام کارگاه‌های آموزشی قرار داد، عنوان کرد: آموزش یک زن به معنای یک خانواده و در نتیجه یک جامعه تحت آموزش قرار می گیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان افزود: بانک خون بند ناف به معنای ذخیره‌سازی سلامت است و زنان می‌توانند در آگاه سازی جامعه نسبت به این امر تلاش کنند.

وی در پایان به هم افزایی ادارات اشاره کرد و یادآور شد: هم افزایی ادارات موجب رشد و توسعه هر چه بیشتر استان می‌شود.

captcha