فراخوان جنبش جهاد برای تظاهرات «یاری قدس»
کد خبر: 3672831
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

فراخوان جنبش جهاد برای تظاهرات «یاری قدس»

گروه بین‌الملل: جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز(24 آذرماه) از فلسطینی‌های باریکه غزه خواست که در تظاهرات میلیونی «یاری قدس» شرکت کنند.

فراخوان جنبش جهاد برای تظاهرات «یاری قدس»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری العالم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز جمعه از فلسطینی‌های باریکه غزه خواسته که در اعلام مخالفت مجدد و شدید خود با همدستی آمریکا و اسرائیل برای سیطره بر قدس، در خیابان صلاح الدین باریکه غزه تظاهرات میلیونی برگزار کنند.

خیابان صلاح الدین از گذرگاه رفح در جنوب تا گذرگاه بیت حانون در شمال باریکه غزه کشیده شده است و 45 کیلومتر طول دارد. 

درگیری فلسطینی ها با اشغالگران صهیونیست در جنوب و شمال کرانه باختری

خبر دیگر از تحولات فلسطین حاکی است که فلسطینی‌های کرانه باختری رود اردن در مناطقی همچون منطقه حلحول در شمال شهر الخلیل (جنوب) و شهر جنین (شمال) با نظامیان اسرائیلی درگیر شدند.

نظامیان اسرائیلی با گلوله‌های صوتی و گازهای اشک‌آور سمی تعدادی از فلسطینی‌ها را مصدوم کردند.

واژگونی یک فروند خودروی جیپ نظامیان اسرائیلی در شمال منطقه حلحول هم به زخمی شدن چند نفر از آنها منجر شد .

خبر دیگر اینکه نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در مناطق شمالی شهر جنین برای جلوگیری از درگیری فلسطینی ها با نظامیان اشغالگر اسرائیلی مستقر شده اند.

 تظاهرات حمایت از قدس و فلسطین در شیلی

همچنین، احزاب سیاسی و نمایندگان پارلمان شیلی و شمار زیادی از مردم این کشور در تظاهراتی که در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در شهر سانتیاگو برگزار شده بود، شرکت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند که تصمیم ترامپ نقض صریح قوانین و قطعنامه های بین‌المللی و نقض حقوق بشر و هتک حرمت مقدسات و تاریخ ملت فلسطین است.

همچنین صدها نفر مقابل سفارت آمریکا در سانتیاگو تظاهرات کردند و شماری از حاضران در این تظاهرات طی سخنرانی هایی تصمیم ترامپ را محکوم و بر عربی و فلسطینی بودن شهر قدس تاکید کردند.

تظاهرات‌کنندگان خواستار مجازات شدید رژیم صهیونیستی به خاطر نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین شدند.

برخی شهرهای دیگر شیلی نیز روز گذشته صحنه برگزاری تظاهرات های گسترده در حمایت از قدس و فلسطین بود/.
captcha