ماندگاری اساتید قرآنی گره زدن کار با شهداست
کد خبر: 3672956
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
انجم‌شعاع:

ماندگاری اساتید قرآنی گره زدن کار با شهداست

گروه جهاد و حماسه:معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: ماندگاری کار اساتید قرآنی این است که کارشان را با شهدای قرآنی و شهدا گره بزنند.

 ماندگاری اساتید قرآنی گره زدن کار با شهداست

محمد انجم شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به این موضوع که تا چه اندازه جامعه قرآنی از دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی با خانواده معظم شهدا، استقبال می‌کنند، گفت: ابتدا باید این موضوع را بررسی کنیم که آیا جامعه قرآنی برای دیدارها دعوت می‌شوند؛ اگر دعوت می‌شوند و جامعه قرآنی در این دیدارها شرکت نمی‌کنند، بخش عمده‌ای از آن را به حساب کم توفیقی بگذاریم.
وی ادامه داد: البته ظرفیت پذیرش خانواده‌ها را باید درنظربگیریم؛ چراکه مقدار ظرفیت پذیرش خانواده‌ها محدود است.
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: نکته اساسی است که ما درموضوع دیدارجامعه قرآنی با خانواده شهدا، هنوز به کارکردهای حضور و اثربخشی شهدا در زندگی‌مان پی نبرده‌ایم و این امر باید نهادینه شود. همچنین گروهی که هر هفته به دیدار خانواده شهدا می‌روند، یک گروه ثابت است و آنها به این موضوع واقف شده‌اند و یقین دارند که شهید در زندگی‌شان اثر دارند و به کار و زندگی‌شان برکت خواهد داد.
وی بیان کرد: هنوز ملموس بودن اثربخشی روح معنوی شهدا را بسیاری درک نکرده‌اند. خواص به دلیل عجبی که دروجودشان است، احساس می‌کنند نیاز کمتری دارند؛ درحالی که بزرگان و عرفای ما همیشه یک موعظه‌گر داشته‌اند و واعظ ‌شان آنها را در مسیری هدایت می‌کنند، متأسفانه بسیاری از خواص احساس می‌کنند که در این مسیر ره را دریافته‌اند؛ درحالی که ره آن نیست و ما باید در مسیر قرآن به آموزش و تبلیغ قرآن بپردازیم.
انجم‌شعاع اظهار کرد: معتقدم ره آن است که مسیر را شهدای قرآنی پیدا کرده‌اند یعنی ابتدا به آموزه‌های قرآن عمل و در راه حق تعالی خودشان را فنا کرده‌اند. ماندگاری کار اساتید قرآنی این است که کارشان را با شهدای قرآنی و شهدا گره بزنند.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری چند وقت پیش تعبیری از شهدا داشته‌اند مبنی بر اینکه شهدا چیزی کمتر از امامزاده‌های ما ندارند. در ارتباطی که با بسیاری از فرماندهان داشتم، بعید می‌دانم فرمانده جنگی بدون آنکه از روح شهیدی کمک بگیرد، کاری را انجام دهد. فرماندهان بسیاری را دیده‌ام که برای کارهای بزرگی از شهدا کمک می‌گیرند.
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: بزرگانی که امروز در حوزه بین‌المللی همچون سردارسلیمانی فعالیت می‌کنند از شهدا کمک می‌گیرند اما ما که منتسب به قرآن هستیم، احساس کنیم که دارایی‌‌مان بیشتر از دیگران است.
وی بیان کرد:حضرت علی(ع) می‌فرماید: بینکم و بین الموعظة حجاب من الغرة؛ میان شما و موعظه پرده‌ای از فریب خوردگی است. متأسفانه چیزی به نام عجب در ما ایجاد شده که آن عجب مانع انجام چنین توفیق‌هایی می‌شود.

captcha