اجرای برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس خراسان رضوی
کد خبر: 3673009
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

اجرای برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با هفته قرآن، عترت و نماز برنامه‌های متنوع قرآنی و دینی برای دانش‌آموزان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌ از خراسان رضوی، اظهار کرد: بازه زمانی 23 تا 30 آذرماه به عنوان هفته قرآن، عترت و نماز با شعار مدرسه محوری نامگذاری شده است.
وی با اشاره به برگزاری مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز در این هفته، افزود: این مسابقات در 13 رشته به عنوان یکی از برنامه های محوری و اثرگذار در حوزه فعالیت های قرآنی است که در شش مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، مقدماتی استانی، نهایی استانی، کشوری و بین المللی برگزار می شود که مهمترین و حیاتی ترین مرحله این مسابقات از نظر ما مرحله آموزشگاهی است.
منصوریان با یادآوری اینکه برنامه های هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس و دارالقرآن های کریم استان اجرا می شود، بیان کرد: در استان خراسان رضوی 63 باب دارالقرآن داریم که مسئولیت اجرای برنامه های قرآنی در طول سال تحصیلی و در این هفته را بر عهده دارند.

وی به اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود: در این هفته همچنین محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان دانش آموزی و فرهنگیان در مدارس برگزار خواهد شد و قرار است که هر مدرسه در این هفته یک محفل قرآنی برگزار کند.
منصوریان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 90 هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان در طرح وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز شرکت کرده اند، گفت: طرح وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز به عنوان فعالیت محوری که برای اولین بار در استان خراسان رضوی آغاز شده است، در این هفته با انجام تبلیغات و جلسات توجیهی ادامه خواهد یافت و علاقه‌مندان به شرکت در این طرح معنوی می توانند با شماره گیری کد *0780*2529# و انتخاب گزینه های وقف مشارکتی، قرآنی، دانش آموزی، استانی و وارد کردن کد استان خراسان رضوی(051) به میزان دلخواه مبلغی را جهت ایجاد موقوفه مشارکتی قرآنی برای دانش آموزان استان وقف کنند.
وی بیان کرد: اجرای طرح امام شناسی «مصباح الهدی»، اجرای طرح ملی نور (حفظ ترتيبی) قرآن كريم، تقدیر از خیران و واقفان قرآنی، دیدار با علما و مراجع معظم تقلید از دیگر برنامه های این هفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به برگزاری جلسات گفتمان های دینی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: همزمان با این جلسات، گفتمان های دینی و اعتقادی با حضور روحانیون حوزه های علمیه در مدارس استان برگزار خواهد شد.
وی در پایان اضافه کرد: گزارش فعالیت های صورت گرفته در این هفته توسط مدارس در سامانه ایران پرورشی ثبت و قابل ارزیابی خواهد بود.

captcha