نشردهندگان اخبار دروغ جامعه را متزلزل می‌کنند
کد خبر: 3673074
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
آیت‌الله العظمی جوادی آملی:

نشردهندگان اخبار دروغ جامعه را متزلزل می‌کنند

گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن کریم گفت: خداوند فرموده است که اگر کسی دروغ پخش کند و جامعه را به هم بریزد باید بساط این گروه‌ها برچیده شود، زیرا باعث تزلزل جامعه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی جوادی آملی 25 آذرماه در جلسه تفسیر در مسجد اعظم با اشاره به تعبیر «مرجفون» در قرآن کریم گفت: مرجفون گروهی در مدینه بودند که اخبار جعلی و دروغ و بی‌پایه را منتشر کرده و جامعه را متزلزل می‌کردند.

وی افزود: از این رو خبر دروغ و جعلی که پایه ندارد اراجیف نامیده می‌شود و متاسفانه امروز هم توسط برخی رسانه ها پخش می‌شود؛ قلم به دست‌های جاعل، مرجفانی هستند که جامعه را می‌لرزانند و مشوش می‌کنند.

این مفسر قرآن گفت: خداوند فرموده است که اگر کسی دروغ پخش کند و جامعه را به هم بریزد بساط این گروه‌ها باید جمع شود زیرا باعث تزلزل جامعه می‌شوند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه خبر لرزان، جامعه را می‌لرزاند عنوان کرد: در جهنم گروه‌های تابع ائمه کفر به خدا می‌‌گویند که ما تابع این افراد بودیم و تو آنان را عذاب کن.

نشردهندگان اخبار دروغ در جامعه، مستحق برخورد هستند

وی تاکید کرد: خداوند نیز می‌فرماید: عذاب آنان دو برابر است؛ زیرا کیفر ضلالت خود و اضلال دیگران را می چشند ولی عذاب شما هم دو برابر است، زیرا هم کفر ورزیدید و از طرف دیگر هم در خانه ائمه هدایت را بستید و باعث خانه‌نشینی ائمه شدید.

این مفسر قرآن تصریح کرد: کسانی که زیر بار ظلم و استضعاف مستکبران می‌روند نباید تصور کنند در قیامت مجازات نخواهند شد بلکه این افراد نیز مشمول همان دو مجازات متعلق به ظالمان خواهند بود؛ زیرا با رفتارشان سبب شدند تا ائمه نیروی برای اجرای اسلام نداشته باشند.  

captcha