جابه‌جایی 58 هزار زائر پاکستانی توسط ناوگان حمل و نقل سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3673124
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

جابه‌جایی 58 هزار زائر پاکستانی توسط ناوگان حمل و نقل سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در ایام محرم و صفر، بیش از 58 هزار زائر پاکستانی توسط ناوگان حمل و نقل استان جابجا شد که در این امر، 680 دستگاه اتوبوس متعلق به ناوگان استان بوده و 670 دستگاه اتوبوس نیز پاکستانی بوده و مدیریت شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، علی خانقائی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صبح امروز، 25 آذرماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: 26 آذرماه یادآور لبیک قشر راننده به رهبر انقلاب و اخلاص، توانمندی و خودباوری صنعت حمل ونقل جاده‌ای است و از آنجایی که فاصله زمانی کوتاهی با یکم دی‌ماه و روز راهدار دارد، این مدت را «هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری» نامگذاری کرده‌اند.
وی با بیان اینکه هر ساله در این ایام، برنامه‌ریزی‌هایی صورت می‌گیرد و از زحمتکشان عرصه حمل و نقل و راهداری قدردانی می‌شود، افزود: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدای عرصه راهداری و حمل‌ونقل، دیدار با خانواده‌های آسیب‌دیده، اجرای مانور راهداری زمستانی، اهدای لوازم التحریر به دانش‌آموزان مناطق محروم و همچنین دیدار با اصناف از جمله برنامه‌های این هفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان مرز ورودی زوار پاکستانی به کشور است و در ایام محرم و صفر، همه دستگاه‌ها پای کار می‌آیند تا خدماتی در شأن نظام اسلامی ارائه شود.
وی ادامه داد: در ایام محرم و صفر، بیش از 58 هزار زائر پاکستانی توسط ناوگان حمل و نقل استان جابجا شد که در این امر، 680 دستگاه اتوبوس متعلق به ناوگان استان بوده و 670 دستگاه اتوبوس نیز پاکستانی بوده و مدیریت شده است.
خانقایی بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما، ایجاد مجتمع‌های رفاهی و ارائه خدمات مطلوب در جاده‌ها است که در این راستا، 28 مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های استان در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند و انشاء‌الله تا پایان سال، این تعداد حداقل به 30 مجتمع خواهد رسید.
وی افزود: امروزه فعالیت‌ها به سمت هوشمندسازی و استفاده از سیستم‌های مکانیزه حرکت می‌کند، بطوری که جمع‌آوری اطلاعات دیگر بصورت فیزیکی صورت نمی‌گیرد، بلکه کنترل تردد، نوع خودروها، ساعات حرکت و رسیدن به مقصد، پیک ترافیکی و غیره به‌صورت هوشمند و با کمک دوربین‌ها و تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: ورود و خروج ناوگان در پایانه‌های مرزی و همچنین کنترل بار کامیون‌ها به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد که از عمده مزیت‌های آن کنترل تناژ و حذف بارنامه‌های کاغذی است.
وی افزود: همچنین به‌دلیل اهمیت اقتصادی ترانزیت، صادرات و واردات کالا، در نشست با مشاور بین‌المللی دبیرخانه اکو و اتحادیه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای در استان، علاوه بر مرز میرجاوه و میلک بر استفاده از مرزهای جدید پیشین و ریمدان نیز تاکید شده است.
خانقایی در ادامه با اشاره به اینکه میزان تلفات جاده‌ای بسیار بالا است، تأکید کرد: از مردم استان می‌خواهیم تا در جاده‌ها، سرعت مجاز، عدم سبقت غیرمجاز و بستن کمربند ایمنی را مدّنظر داشته باشند تا دیگر شاهد مرگ و میر هموطنان خود در تصادفات جاده‌ای نباشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: شماره‌های 33224075 و 33513768 بصورت شبانه‌روزی در خدمت هم‌استانی‌ها است و مردم می‌توانند مشکلات جاده‌ها، سرقت جاده‌ای و غیره را گزارش دهند.

captcha